طلب ۲۵۰۰ میلیاردی تأمین اجتماعی از سازمان غذا و دارو

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: بدهی ما به بیمارستان‌های دولتی کم‌تر از ۸ هزار میلیارد است، ما امروز در بخش درمان طلبکار هستیم نه بدهکار، به ویژه در حوزه بیمارستان‌ها و وزارت بهداشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به میزان بدهی این سازمان به بیمارستان‌ها، اظهار کرد: درمان و خرید خدمات راهبردی این سازمان به گونه‌ای باید باشد که خدمات به مردم برسد و قطعاً در راستای این خدمات‌رسانی، بدهی‌هایی ایجاد شده و باید آن‌ها را پرداخت کنیم.

وی درباره میزان بدهی‌های تأمین اجتماعی به بخش درمان دولتی، توضیح داد: بدهی ما به بیمارستان‌های دولتی کم‌تر از ۸ هزار میلیارد است، ما امروز در بخش درمان طلبکار هستیم نه بدهکار، به ویژه در حوزه بیمارستان‌ها و وزارت بهداشت. از زمان آغاز کرونا نیز تاکنون حدود ۸ هزار میلیارد تومان هزینه درمان کرونا پرداخت شده که حدود ۳۰۰ هزار نفر نیز در ایام پاندمی کرونا درمان شده‌اند.

موسوی اضافه‌کرد: در این باره وزارت بهداشت باید از محل منابع عمومی به ما کمک می‌کرد و سازمان برنامه و بودجه نیز باید منابعی در اختیار آن‌ها قرار می‌گذاشت، اما تا امروز ریالی از این هزینه‌ها به ما پرداخت نشده است.


طلب ۲۵۰۰ میلیاردی تأمین اجتماعی از سازمان غذا و دارو/ برخی ادعاها نادرست است


مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به میزان مطالبات این سازمان از غذا و دارو، خاطرنشان کرد: امروز حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل تفاهم‌نامه دارویی از سازمان غذا و دارو طلبکار هستیم، برخی‌ها ممکن است ادعایی در این زمینه داشته باشند که از آن عددی که تفاهم کرده‌ایم هزینه‌ها بالا رفته است، ما نمی‌توانیم خدمات درمانی و دارویی به بیماران صعب‌العلاج را متوقف کنیم چرا که مردم مشکلات بسیاری دارند و باید به آن‌ها رسیدگی کرد.

وی به دیگر مطالبات این سازمان اشاره کرد و گفت: حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان در قالب تفاهم‌نامه بیماری‌های خاص از سازمان بیمه سلامت طلب داریم و بیمه سلامت ادعا می‌کند که سازمان برنامه و بودجه به او پرداخت نکرده و او هم پرداخت نمی‌کند!

موسوی، خاطرنشان کرد: مجموع بدهی‌های وزارت بهداشت به سازمان، ۱۲ هزار میلیارد تومان است، در قبال این، حدود ۶۸۰۰ هزار میلیارد اسناد رسیدگی شده بدهکاری به طرف قرارداد یعنی بیمارستان‌ها داریم، عملاً ما ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان طلبکاریم.

تأمین اجتماعی ۳ تا ۴ هزار میلیارد به بخش خصوصی بدهکار است

وی تأکید کرد: این‌که می‌گویند ما بدهکاریم درست است، اما بدهکار یک بخش هستیم و طلبکار از بخش‌های دیگر درمان. اما برای بخش خصوصی ما به طرف قراردادهای خصوصی بدهکار هستیم و تلاش می‌کنیم این بدهی‌ها را پرداخت کنیم که عدد آن‌ها بسیار زیاد نیست، ممکن است جمع آن تا ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان بدهی باشد که هر ماه تلاش می‌کنیم این بدهی‌ها را پرداخت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha