کد خبر: کووید-19-و-افزایش-دوباره-این-بیماری-همه‌
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶
کووید-19 و افزایش دوباره این بیماری همه‌گیر در ایران

مقامات بهداشت ایران قول داده اند در صورت ادامه روند صعودی کووید-19 اقدامات جدی را دوباره اعمال کنند. اما ایرانیان معتقدند که باید کار کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل طبنا (خبرگزاری سلامت) به نقل از Yahoo، در حالی که بسیاری از ساکنان پایتخت ایران از شرایط گسترش کووید-19 استفاده می کنند، برخی نگرانند که موج جدید عفونت ها در مرکز همه‌گیری خاورمیانه دوباره گسترش یابد. یک پلیس راهنمایی و رانندگی به خبرگزاری فرانسه گفت از زمان بازگشایی صرافی‌ها، چنین صف‌هایی مرتبا ظاهر می شوند. وی اظهار داشت: مردم به ندرت پروتکل های اساسی ضد کروناویروس را رعایت می کنند. دولت اجازه می دهد تا در روز چهارشنبه، آرایشگاه های کوچک و مغازه‌ها در پایتخت مجدداً فعالیت خود را آغاز کنند. اما تعداد روزانه مبتلایان کووید-19 مجددا شروع به افزایش کرده است و در روز شنبه 1500 مورد را گزارش کرده و تعداد کل عفونت‌های تایید شده در کشور به بیش از صدوشش هزار (106000) مورد می‌رسد . افزایش دوباره کووید-19 در ایران! خیابان ها، بازارها و مراکز پایتخت اکنون بعد از هفته ها خالی ماندن پس از تحمیل بخش عمده ای از اقدامات کنترل در مارس، شلوغ شده اند. براساس اعلام مقامات، بیماری تنفسی کووید-19 نزدیک به شش‌هزار و ششصد(6،600) نفر را در ایران کشته است.
دولت به دنبال محدود کردن محدودیت ها بود حتی وقتی تهران از الگوی درجه بندی رنگ خود (رنگ سفید با ریسک پایین، خطر متوسط با رنگ زرد و رنگ قرمز با ریسک بالا) استفاده کرد. مدارس، دانشگاه ها، سینماها و ورزشگاه‌ها به دلیل کروناویروس کووید-19 همچنان بسته هستند.
مقامات بهداشت قول داده اند در صورت ادامه روند صعودی کووید-19، اقدامات جدی را دوباره اعمال کنند. اما بسیاری از ایرانیان معتقدند که برای جلوگیری از مشکلات مالی باید کار کنند.
مترجم:معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha