کد خبر: افزایش-میزان-جهش-ویروس-کرونا-تجویز-ناپ
۲۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۱
افزایش میزان جهش ویروس کرونا/ تجویز ناپروکسن برای کاهش درد بیماران!

دکتر محمد سعید واثقی پزشک عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بالا رفتن تعداد مبتلایان به کووید 19، گفت: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند با توجه به سردتر شدن هوا در ماه‌های آینده شاهد بالا رفتن تعداد مبتلایان و فوتی‌های این بیماری خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به اینکه شدت و جهش میزان ویروس کرونا افزایش یافته به همین دلیل روزانه شاهد اضافه شدن تعداد مبتلایان به این بیماری هستیم.

این پزشک عمومی با بیان اینکه به نسبت هفته‌های گذشته آمار مبتلایان همچنان رو به افزایش است، اظهار کرد: اگر در هفته‌های گذشته روزانه 5 بیمار مبتلا به کووید 19 داشتیم در این روزها بیش از 10 الی 20 مریض مبتلا به این بیماری را پذیرش می‌کنیم.

واثقی تصریح کرد: اگر مردم از ماسک استفاده نکنند بیماری کووید 19 می‌تواند عوارض خطرناکی برای آنها به دنبال داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که به بیماران مبتلا به این بیماری که نیازی به بستری در بیمارستان ندارند، معمولا چه داروهایی تجویز می‌شود، گفت: این بیماران بیشتر به استراحت و مصرف مایعات فراوان دارند اما برای بهتر شدن حالشان برای آنها داروهای ویتامین سی، ویتامین ب و زینک تجویز می‌کنیم.

این پزشک عمومی افزود: اگر بیماری این افراد همراه با درد و عفونت باشد برای آنها آزیترومایسین و ناپروکسن هم تجویز می‌شود.

واثقی بیان داشت: از مردم درخواست دارم که حتما از ماسک استفاده کنند و فعلا در هیچ مهمانی و تجمعی حضور پیدا نکنند چراکه این بیماری بسیار خطرناک است و همه باید آن را جدی بگیرند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha