کد خبر: جزییات-سفر-سعادتمند-به-ایتالیا
۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۴۱

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت ، باشگاه استقلال طی سال‌های اخیر با پرونده شکایت مربیان و بازیکنان خارجی زیادی روبه‌رو بوده و پس از تهدیدهای فیفا، به سختی توانسته است مطالبات آنها را پرداخت کند. جالب اینکه استقلال تقریباً در هیچ پرونده‌ای پیروز نبوده است و به دلیل سهل‌انگاری در پرداخت مطالبات یا فسخ قرارداد، مجبور شده پول‌های هنگفتی را به خارجی‌ها بپردازد. در پرونده های اخیر دو مربی اروپایی، تیم استقلال(شفرو استراماچونی) یک بار دیگر در دادگاه فیفا محکوم شدیم و باید پول زیادی به این دو مربی پرداخت کنیم.

به تازگی احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال جهت مذاکره مستقیم با وینفرد شفر و آندره‌آ استراماچونی جهت کاهش محکومیت‌های مالی این باشگاه راهی اروپا شد.

مدیرعامل استقلال مذاکرات خود را با این دو مربی آغاز کرده و از این دو مربی درخواست کرده تا هماهنگی‌های لازم جهت نحوه پرداخت این پول انجام شود. این دو مربی از باشگاه خواستند تا وکلا و تیم خودشان صحبت کنند تا در این رابطه به نتیجه نهایی برسند. سعادتمند این روزها جلسات فشرده‌ای را با وکلای استراماچونی در ایتالیا برگزار می‌کند و در صدد است این جلسات طی امروز و فردا منتج به نتیجه شود. همچنین سفر احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال به ایتالیا برای مذاکره با استراماچونی در آستانه دیدار حساس مقابل پرسپولیس، و شایعاتی که در خصوص این سفر به گوش می‌رسد، باعث ناراحتی و دلخوری فرهاد مجیدی شده است. سرمربی آبی‌ها اعتقاد دارد این سفر می‌توانست در زمان دیگر و یا در سکوت خبری انجام شود. ️علی‌نژاد معاون وزیر ورزش گفت: سعادتمند بدون مجوز وزارت ورزش برای مذاکره با استراماچونی و شفر به اروپا رفت. وی افزود: سعادتمند، مجوزی از وزیر یا بنده برای رفتن به اروپا نگرفت. جمع‌بندی او و احتمالا برخی از اعضای هیئت مدیره استقلال این بود که برای گرفتن تخفیف و چیزی به شبیه به آن به اروپا برود. موضوعی که در رسانه‌ها خواندیم. معاون وزیر تصریح کرد: اینطور نیست که مجوز سفر سعادتمند را داده یا از او خواسته باشیم به سفر برود. تصمیمی بوده که شخصا به عنوان مدیرعامل باشگاه گرفته است. برای این سفر دلایلی، چون مذاکره برای گرفتن تخفیف از شفر و استراماچونی یا چیزی شبیه به آن عنوان شده تا در فضای رودررو و چشم در چشم بنشینند و صحبت کنند. باید ایشان برگردد و زمانی که برگشت جلسه‌ای خواهیم داشت تا بدانیم دلیل این سفر چه چیزی بوده و ثمرات آن به چه شکل بوده است تا در جریان نتایج قرار بگیریم.

اسماعیل خلیل‌زاده درباره سفر احمد سعادتمند به اروپا برای مذاکره با وینفرد شفر و آندره‌آ استراماچونی، اظهار داشت: با توجه به حرف و حدیث‌های بوجود آمده در رابطه با سفر سعادتمند به ایتالیا برای مذاکره با استراماچونی در آستانه دربی، باید بگویم با فرهاد مجیدی قرارداد داریم و به آن پایبند هستیم.

وی افزود: این سفر برای مذاکره با شفر و استراماچونی در بحث شکایت آنها از باشگاه استقلال است تا بتوانیم با رایزنی تخفیف یا زمان بگیریم. بنابراین، صحبت‌های مطرح شده در برخی رسانه‌ها و صفحات مجازی در خصوص این سفر صحت ندارد.
معاون اقتصادی باشگاه استقلال درباره سفرش با همراهی احمد سعادتمند به اروپا جهت کم کردن مطالبات شفر و استراماچونی، گفت: ما آمده‌ایم که تهدیدهای بزرگی که باشگاه استقلال را تهدید می‌کند، کاهش دهیم. همان‌طور که می‌دانید بعضی از شکایات آمده (شکایت پرونده شفر) و بعضی دیگر هم در شهریور سررسید خواهند شد (شکایت استراماچونی). وی افزود: سه ماه است با وکلای خارجی و ایرانی در حال مذاکره هستیم و همه می‌دانند که رأی‌ها به ضرر باشگاه استقلال خواهد بود. ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار  دلار جرایم و مبالغی است که رأی آن‌ها صادر شده و یا در مرحله صدور رأی است. همان‌طور که می‌دانید ما در پرونده‌های زیادی محکوم شدیم و محکومیت جدید می‌تواند بسیار شدیدتر مثل کسر امتیاز یا سقوط به دسته پایین‌تر باشد. مطمئناً ما دوست نداریم که بنشینیم و دست روی دست بگذاریم. سه ماه پیش از آقایان شفر و استراماچونی در خواست ملاقات کردیم و به خاطر مسائل و محدودیت‌هایی که بیماری کرونا ایجاد کرده و با توجه به این که تعیین وقت ملاقات با ما نبوده، نهایتاً امروز این وقت داده شده و مذاکرات انجام خواهد شد. معاون اقتصادی باشگاه استقلال ادامه داد: ما قراردادی با سرمربی محترم آقای فرهاد مجیدی داریم که به آن متعهد هستیم. خدا را شکر آقای مجیدی و کادر فنی استقلال با کمک بازیکنان توانستند مقام دومی لیگ را کسب کنند. این باور قلبی من است که در دربی پیش رو و جام حذفی هم به پیروزی خواهیم رسید و بازیکنان و کادرفنی دل هواداران را شاد خواهند کرد. مطمئن هستم که آقای مجیدی برنامه خوبی برای جام باشگاه‌های آسیا دارد و با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد. او اضافه کرد: آن اتفاق خوب و خبری خوش که همه منتظر آن هستند، این است که بتوانیم بدهی‌های سنگینی که از گذشته گریبان باشگاه را گرفته، تسویه کنیم. برای کادر فنی و تیم استقلال در بازی‌های پیش رو آرزوی موفقیت دارم، ان‌شاءالله با قهرمانی در جام حذفی که برد دربی هم جزوی از آن خواهد بود، دل هواداران استقلال شاد می‌شود. احمدسعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال که در ایتالیا حضور دارد، قبل از دربی به تهران می‌آید تا در اردوی تیمش حاضر شود. باتوجه به درپیش بودن دربی و ۵ روزه بودن ویزای مدیرعامل استقلال، او تلاش می‌کند قبل از دربی به تهران بازگشته و با حضور در اردوی آبی پوشان در کنار بازیکنان و اعضای کادر فنی تیمش باشد.
چرا سیستم مدیریت فوتبال ایران این قدر ضعیف است که این همه بدهی بابت مربی های خارجی روی شانه های فوتبال ایران سنگینی می کند و هزینه هنگفتی به جا می گذارد ؟ اینها محصول مدیریت افرادی است که امروز بدون اینکه پاسخگو باشند، در بخش‌های مختلف فوتبال کشور مشغول به کار هستند و دستاورد فعالیت های آنان برای هواداران فوتبال، نگرانی و اضطراب است. این روند در تیم ملی و در باشگاه های استقلال و پرسپولیس به عنوان یک سنت در آمده است! آیا روز ی شاهد این خواهیم بود که هیچ مربی و بازیکنی که از فوتبال ایران رفت، برای فوتبال ما دردسر ساز نشود؟  

بابک جهانی

   
   
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha