کد خبر: 204166
۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴
چرا دربی ۱۰۲ لغو شد؟

دیدار دربی فقط به‌خاطر حضور پرقدرت پرسپولیس در آسیا از سوی سازمان لیگ لغو شده است.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت(طبنا) دیدار دربی فقط به‌خاطر حضور پرقدرت پرسپولیس در آسیا از سوی سازمان لیگ لغو شده است.

دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس را می‌توان حساس‌ترین بازی باشگاهی در سطح فوتبال ایران قلمداد کرد. هرچقدر هم دیدار سرخابی‌ها مقابل تیم‌هایی مانند سپاهان یا تراکتور حائز اهمیت باشد اما استقلال – پرسپولیس برای کلیت فوتبال ایران و کلیت تماشاگران داخلی و حتی خارجی رنگ و بوی دیگری دارد. رقابتی که از دل تاریخ نشات گرفته و تا به امروز هیجان و حساسیت آن ادامه داشته است.

حالا و بر همین اساس برنامه رقابت‌های لیگ برتر در هفته‌های پنجم تا نهم درحالی از سوی سازمان لیگ اعلام شده است که خبری از برگزاری دربی ۱۰۲ در آن نیست. دیداری که زمان نامشخصی دارد هرچند روز گذشته از قول سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ به این موضوع اشاره کردیم که این دیدار قطعا در مهرماه برگزار نخواهد شد.

حال اینکه این دیدار چه زمانی برگزار شد می‌توان باز هم به اظهارات سهیل مهدی استناد کرده و براساس زمان این مسابقه را پیش‌بینی کرد. وی ابتدا روز گذشته در مصاحبه خود با «فرهیختگان» تاکید کرده بود: «پیش‌بینی من این است که دربی ۱۰۲ به‌خاطر فشردگی برنامه‌های ملی و باشگاهی (آسیایی) در مهرماه برگزار نخواهد شد. حتی این احتمال وجود دارد که این دیدار به بعد از جام ملت‌های آسیا نیز موکول شود.» این درحالی است که همین چهره شب گذشته در گفت‌وگو با یک برنامه تلویزیونی به‌صراحت به برگزاری دربی در ماه‌های آبان یا آذر اشاره کرده با این حال مهدی هرگز عقب افتادن زمان بیشتر این دیدار را رد نکرده و اعلام می‌کند به‌خاطر فشردگی برنامه‌ها این احتمال وجود دارد تا باز هم این مسابقه دیرتر از موعد مقرر خودش برگزار شود.

چرا دربی لغو شد؟

با اعلام برنامه هفته‌های پنجم تا نهم لیگ برتر از سوی سازمان لیگ برتر مشخص شد که تیم‌ها در هفته پنجم باید در تاریخ ۲۹ و ۳۰ شهریور به مصاف هم بروند. با این توضیح از سوی سازمان لیگ که «با توجه به ضرورت همکاری با تیم ملی امید باشگاه‌هایی که سه بازیکن یا بیشتر در تیم امید دارند می‌توانند درخواست تعویق رقابت مذکور را در لیگ برتر داشته باشند.»

بنابراین در نگاه اول به نظر می‌رسد به بهانه اینکه باشگاه استقلال برای همراهی تیم امید در بازی‌های آسیایی سه بازیکن یا بیشتر دارد، اعلام شده که دیدار دربی لغو شده اما با مشاهده زمان بازی‌های بعدی استقلال مشخص می‌شود که ظاهرا دیدار دربی فقط به‌خاطر حضور پرقدرت پرسپولیس در آسیا و اضافه نشدن به نگرانی‌های کادر فنی این تیم بین دو بازی آسیایی از سوی سازمان لیگ لغو شده است.

با این حال سوال بزرگ این است که این دیدار حساس و هیجان‌انگیز بالاخره چه زمانی برگزار خواهد شد؟ طبق بررسی برنامه‌های تیم ملی در تورنمنت اردن و سپس مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶، بازی‌های آسیایی، برنامه نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا به‌خصوص پرسپولیس که تا نیمه آذر به طول می‌انجامد و همچنین اعلام برنامه‌های لیگ برتر تا هفته نهم؛ مشخص می‌شود که اصولا تا نیمه آذرماه اصلا در برنامه جایی برای برگزاری دیدارهای عقب‌افتاده و به‌خصوص بازی دربی وجود نداشته و سازمان لیگ اگر قصد فشردگی بازی‌ها را نداشته باشد باید به فکر برگزاری دربی ۱۰۲ بعد از نیمه اول آذرماه باشد.

نکته قابل‌توجه اینکه به نظر می‌رسد درصورتی‌که سازمان لیگ قصد برگزاری ادامه رقابت‌های لیگ طبق برنامه در آذرماه را به‌منظور پیشبرد برنامه‌های لیگ داشته باشد و از سوی دیگر قرار باشد از حدود سه هفته قبل از آغاز جام ملت‌ها، بازیکنان در اختیار تیم ملی قرار بگیرند بنابراین این احتمال وجود دارد که دیدار دربی همانند مسابقه رفت دو تیم در فصل بیست‌ودوم که به بعد از جام‌جهانی موکول شد این بار هم در فصل بیست‌وسوم احتمالا بعد از جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha