کد خبر: هیچ-داروی-موثری-برای-کووید-19-کشف-نشده-اس
۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۴۷
هیچ داروی موثری برای کووید 19 کشف نشده است

دکتر داوود یادگاری‌نیا متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به تحقیقاتی که در زمینه ویروس کرونا در مرکز تحقیقات بیماری های عفونی در حال انجام است، اظهار داشت: در این مرکز تحقیقات متعددی به خصوص روی داروهای مختلف در حال انجام است.

وی افزود: متاسفانه با وجود بررسی روی تعدادی از داروها هنوز به نتایج خوبی دست پیدا نکرده‌ایم و همچنان در حال تحقیق روی داروهای بیشتر هستیم اما تاکنون دارویی که بتواند برای بیماری کووید 19 مفید باشد، پیدا نکرده‌ایم.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: در این مرکز روی سیستم ایمنی افراد مختلف در حال تحقیق هستیم. همچنین افرادی که به کووید 19 مبتلا شده اند را تحت نظر می‌گیریم تا مشخص شود که سیستم آنتی بادی این افراد چگونه عمل خواهد کرد.

تحقیق روی چگونگی عملکرد سیستم آنتی بادی

یادگاری نیا ادامه داد: با بررسی روی چگونگی عملکرد سیستم آنتی بادی به دنبال این هستیم که آیا احتمال دارد این بیمار مجدد به کووید 19 مبتلا شود یا خیر. با رسیدن به نتیجه قطعی میتوانیم تعداد کسانی که احتمال ابتلای مجدد به کرونا را دارند را مشخص کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات متعددی در مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری در خصوص بیماری کرونا ویروس در حال انجام است، تصریح کرد: اکثر مراکز و دانشگاه ها نیز در حال انجام پروتکل های تحقیقاتی هستند اما هنوز نمی‌توانیم بگوییم که به نتایج خوبی دست پیدا کرده و یا واکسنی ساخته ایم.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری بیان داشت: متاسفانه هیچ درمان مناسبی برای کرونا ویروس کشف نشده به همین دلیل از مردم درخواست دارم تا با رعایت پروتکل های بهداشتی مانع از ابتلای خود به ویروس کووید 19 شوند.

نباید از این بیماری خسته شویم

یادگاری نیا اضافه کرد: نباید از این بیماری خسته شویم چراکه در صورت خستگی شاهد زیاد شدن تعداد مبتلایان به کووید 19 خواهیم بود. بالاخره مردم باید تا رسیدن به یک درمان مناسب با رعایت پروتکل های بهداشتی از خود محافظت کنند.

وی یادآور شد: تا زمانی که ایمنی نسبی در جامعه حاکم شود راهی جز جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی نداریم. افراد باید برای حفظ جان خود و عزیزانشان تا پیدا کردن یک دارو و واکسن مناسب برای کووید 19، از ماسک استفاده کنند و دست های خود را به صورت منظم با آب و صابون شستشو دهند. نباید بیماران، های ریسک را در خطر بیماری قرار دهیم.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha