کد خبر: پرستاران-با-نگاه-سلامت-محور-وارد-شوراه
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۵۸

کاندیدای پرستاری انتخابات شورای شهر یزد، گفت: اگر پرستاران وارد شوراهای شهر و ورستا شوند قطع دید سلامت محور داشته و در سطح پیشگیری فعالیت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاري سلامت دکتر حسن جان فدا ، افزود: جای متخصصین حوزه سلامت در شوراهای شهر و روستا خالی است و این خلاء در خصوص تصمیماتی که برای پرستاری اتخاذ می شود بسیار خودنمایی می کند.

وی ادامه داد: بنده با شعار عقلانیت و آینده نگری در تصمیمات شورای شهر برای ارتقاء سلامت مردم در انتخابات شورای شهر یزد شرکت نموده ام و امیدواریم بتوانیم تصمیمات شورای شهر را به سمت سلامت محوری سوق دهیم که به نوعی در راستای کاهش آسیب ها، کاهش بار بیماری ها و افزایش امید به زندگی و با هدف پیشگیری از بیماری ها تصمیماتی در شورای شهر اتخاذ نماییم.

جان فدا تصریح کرد: محوریت ما در شورای شهر، جامعه پرستاری است. پرستاران در حال حاضر در سطح ۲ پیشگیری یعنی پرستار در بیمارستان قابل شناسایی هستند و هدف ما سوق دادن پرستاری در سطح پیشگیری است زیرا پرستاران می توانند در پیشگیری نقش موثر داشته باشند و به هر اندازه که بتوان جامعه پرستاری را تشویق کنیم که در سطح پیشگیری فعالیت بیشتری داشته باشند زحماتشان در سطح ۲ کمتر خواهد شد و به تبع آن بیشتر مشکلاتی که در سطح ۲ وجود دارد از جمله کمبود نیروی کادر پرستاری از بین خواهد رفت.

کاندیدای پرستاری انتخابات شورای شهر یزد افزود: اصرار ما بر این است که با دید پیشگیری در شورای شهر وارد شویم و به نوعی بار بیماری ها به خصوص بیماری های غیر واگیر در بیمارستان ها را کاهش دهیم.

جان فدا یادآور شد: جامعه پرستاری به بلوغ کافی رسیده و نیازی به توضیح و تشریح نیست، فقط می توان گفت که اگر رأی ندهیم افرادی وارد این جایگاه ها می شوند که دید سلامت محور ندارند. ما باید با شرکت فعال در این انتخابات ، افرادی را بر سر کار آوریم که سلامت محور و دید پیشگیرانه داشته باشند تا تصمیمات شورای شهر در جهت پیشگیری از بیماری ها اتخاذ شود و تمامی این موارد دست به دست هم می دهند تا شهری سالم و جامعه ای سالم داشته باشیم.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha