نتایج انتخابات استان زنجان اعلام شد

نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه های انتخابیه استان زنجان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، ابوالفضل رفیعی رئیس ستاد انتخابات استان زنجان روز شنبه(۱۲ اسفند ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان در محل ستاد انتخابات استان ضمن قدردانی از حضور باشکوه و حماسی مردم در پای صندوق های رای، اظهار کرد: در خصوص نتایج تا این لحظه طبق صورتجلسات که از طریق سامانه جامع انتخابات درج شده است ولی آمار نهایی منوط به تجمیع در فرمانداری ها و تایید توسط شورای نگهبان است.

وی با اشاره به نتایج نهایی ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، افزود: رقابت بین ۲ کاندیدا بود که نفر اول حجت الاسلام جواد جعفری با ۱۹۳ هزار و ۷۲۲ رای و کسب ۶۵.۸۸ درصد آرا توانست به مجلس خبرگان رهبری به عنوان منتخب مردم استان زنجان راه یابد و حجت الاسلام اسماعیل نوری نیز با ۱۰۰ هزار و ۳۴۴ رای و ۳۴.۱۲ درصد آرا را کسب کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان، با اشاره به نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان زنجان،‌ گفت: از حوزه انتخابیه زنجان و طارم هنوز تعدادی از صندوق ها نهایی نشده است ولی تا این لحظه مصطفی طاهری با کسب ۴۴ هزار و ۹۲۶ رای و کسب ۲۷.۲۵ درصد آرا به عنوان نماینده منتخب انتخاب شد.

رفیعی با بیان اینکه حوزه انتخابیه زنجان و طارم دو کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد، افزود: ۲ نفر از کاندیدا ها نیز باتوجه به حد نصاب نرسیدن درصد آرا به مرحله دوم راه یافتند.

وی تصریح کرد: نبی الله محمدی با ۲۶ هزار و ۷۸ رای و کسب ۱۵.۸۲ درصد آرا و محمد اسماعیلی با ۱۸ هزار و ۳۸۰ رای با ۱۱.۱۵ درصد آرا است به مرحله دوم راه یافتند.
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به نتایج حوزه انتخابیه ابهر،‌خرمدره و سلطانیه گفت: در این حوزه نیز منصور علیمردانی با ۲۳ هزار و ۸۶۴ رای و کسب ۳۱ درصد آرا به عنوان منتخب مردم به مجلس شورای اسلامی راه یافت و نفر دوم نیز سید جمال طاهری ۲۰ هزار و ۴۵۷ رای شامل ۲۶.۶ آرا را کسب کرد.

رفیعی اضافه کرد: از حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود نیز سیدجمال موسوی با ۲۰ هزار و ۸۲۱ رای و کسب ۵۲.۳۲ درصد مجموع آرا به عنوان منتخب مردم این حوزه انتخاب شد و امیر نظری نیز ۱۱ هزار و ۹۴۴ رای و ۳۰ درصد آرا را کسب کرد.

وی ادامه داد:‌ از حوزه انتخابیه خدابنده نیز هیچ یک از کاندیداها واجد راه یابی به مجلس شورای اسلامی نشدند و ۲ نفر با بالاترین رای به مرحله دوم راه می یابند که سعید رفیعی با ۱۶هزار و ۹۴۹ و احمد بیگدلی با ۱۴ هزار و ۴۵۵ رای به مرحله دوم راه یافتند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه نتایج تکمیلی و آراء هر یک از نامزدها توسط فرمانداری‌ های حوزه های انتخابیه در قالب آگهی منتشر خواهد شد، خاطر نشان کرد: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی یک ماه پس از از تایید نتایج توسط شورای نگهبان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha