کد خبر: 216475
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۳۲

خط پردازش زباله در قائمشهر به صورت آزمایشی راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، خط پردازش زباله قائمشهر به صورت آزمایشی با حضور دکتر مفید اسماعیلی سراجی عضو شورای اسلامی شهر و رئیس کمیسیون بهداشت، دکتر فلاحی قائم مقام و نماینده ویژه شهردار در سازمان پسماند، مهندس رجبی معاونت خدمات شهری، مهندس اسدی مدیریت سازمان پسماند شهرداری قائمشهر راه اندازی شد.

خط پردازش زباله در قائمشهر به صورت آزمایشی راه اندازی شد

دکتر مفید اسماعیلی، عضو شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام اینکه خط پردازش زباله امروز به صورت آزمایشی راه اندازی شد، گفت: طبق توافقات؛ پیمانکاری که نسبت به نصب خط پردازش اقدام کرده تا سه ماه آموزش های لازم را به مهندسین ارائه می دهد تا اگر دستگاه دچار نقص فنی شد آنان هم بتوانند نسبت به رفع نقص دستگاه اقدام نمایند. 

وی، تصریح کرد: قرار بر این است که نسبت به وضعیت زباله تجزیه و تحلیلی درمورد بازیافت و تبدیل به کود داشته باشیم اینکه چه میزان از زباله تبدیل به کود و چه میزان بازیافت می‌شود.

عضو شورای شهر قائمشهر در پایان خطاب به شهروندان گفت: خواهشمندیم تفکیک زباله از مبدا توسط شهروندان آغاز شود تا ضمن حفاظت از محیط زیست به بازیافت پسماند نیز کمک شود. 

رجبی در ادامه با اعلام اینکه طرح تصفیه خانه تا چهار ماه آینده به بهره برداری می رسد ، گفت : مشکلی در پروژه لندفیل وجود ندارد و خاکبرداری در حال انجام است .

وی به خرید زمین در اطراف این سایت اشاره ای کرد و ادامه داد: برای خرید زمین نامه نگاری توسط شهرداری، فرمانداری و دادستانی صورت گرفته است که در صورت خرید زمین ، چرخه خط پردازش کامل و سالن کمپوست هم ایجاد می شود.

محل انباشت زباله قائمشهر با سالها قدمت در حاشیه جاده قائمشهر به کیاکلا و در نزدیکی روستای دیوکلا سفلی واقع شده است. بر اساس آمارهای رسمی، روزانه ۲۳۰ تن زباله از قائمشهر جمع آوری و در محل دفن زباله روستای دیوکلا سفلی انباشته می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha