کد خبر: اشتباه-برخي-رسانه‌ها-در-مقايسه-رديف‌
۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۳۴
اشتباه برخي رسانه‌ها در مقايسه رديف‌هاي بودجه دستگاه‌هاي اجرايي

با توجه به ساماندهي بودجه دستگاه‌هاي مشابه در يك دستگاه مادر در لايحه بودجه سال ۱۴۰۱، مقايسه بودجه اين دستگاه‌ها با رديف مشابه در سال‌هاي قبل نادرست است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از  مركز روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه‌وبودجه، دولت در راستاي تمركززدايي از روند بودجه‌ريزي و تخصيص بودجه و كاهش اثرگذاري چانه‌زني‌ها در اين زمينه، در لايحه بودجه سال ۱۴۰۱ اقدام به تجميع بودجه دستگاه‌هاي مشابه در يك دستگاه بزرگ‌تر كرده است. به‌عنوان‌مثال، در لايحه بودجه سال ۱۴۰۱ رديف بودجه سازمان تبليغات شامل اعتبارات بيش از ۱۰ موسسه و نهاد فرهنگي و مذهبي همچون موسسه پژوهشي و فرهنگي انقلاب اسلامي، بنياد دايره المعارف اسلامي، پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي، شوراي سياستگذاري ائمه جمعه، مركز رسيدگي به امور مساجد، ستاد اقامه نماز، مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي، موسسه دايره المعارف فقه اسلامي و ... بوده است. بنابراين رقم درج‌شده در لايحه بودجه ۱۴۰۱ به عنوان اعتبارات هزينه‌اي و عمراني سازمان تبليغات اسلامي، صرفاً مختص به اين سازمان نبوده و شامل مجموع اعتبارات نهادهاي تجميعي در رديف بودجه سازمان تبليغات بوده است. از اين رو، مقايسه ارقام رديف بودجه سازمان تبليغات در لايحه بودجه ۱۴۰۱ با بودجه‌هاي سال‌هاي قبل از اساس نادرست است. اين اشتباه برخي رسانه‌ها در مقايسه بودجه نهاد رياست جمهوري در لايحه بودجه سال ۱۴۰۱ با بودجه سال‌هاي قبل هم پيش آمده كه دكتر ميركاظمي رئيس سازمان برنامه و بودجه هم در نشست خبري خود درباره آن روشنگري كردند.

بدين وسيله به اطلاع مي‌رساند جداول و آمار و ارقامي كه روزهاي آينده درباره مقايسه بودجه نهادهاي مختلف با اعتبارات سال‌هاي قبل منتشر مي‌شود و از رشدهاي عجيب اين نهادها خبر می‌دهد به علت اشتباه برخي رسانه‌ها است ؛ لذا با توجه به توضيحات فوق، از اين پس نمي‌توان اين اشتباهات را غيرعمدي دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha