کد خبر: اسرائیل-بعد-ایجاد-وحشت-حمله-به-سوریه-را
۷ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۵۶
اسرائیل بعد ایجاد وحشت حمله به سوریه را آغاز کرد!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، گزارش شده است که اسرائیل شب گذشته پس از پرواز هواپیماهای جنگی بر فراز لبنان، حملات هوایی را علیه اهداف نظامی در سوریه آغاز کرده و ساکنان محلی را به وحشت انداخته است. آژانس خبری عربی سوریه (سانا) به نقل از یک منبع نظامی نفوذی اسرائیل را برای پرتاب رگباری از موشک از شمال شهر طرابلس لبنان به سمت مسیاف، در استان حماه سوریه، مقصر دانست. این منبع ادعا کرد که بیش‌تر موشک‌ها توسط پدافند هوایی سوریه رهگیری شده است، اما رصدخانه حقوق بشر سوریه، یک ناظر جنگ مستقر در انگلیس، گفته است که یک انبار و کارخانه‌های موشکی با حداقل شش تلفات منهدم شده است. گزارش شده است که انفجارها پس از نیمه شب در منطقه اطراف ماسیاف، شمال غربی حمص که یک منطقه نظامی قابل توجه برای رژیم رئیس جمهور بشار اسد است، شامل یک آکادمی نظامی و مرکز تحقیقات علمی است که تصور می‌شود برای ایجاد سلاح‌های شیمیایی استفاده شده است. ارتش اسرائیل اظهار داشت در مورد گزارش‌ها در رسانه‌های خارجی اظهارنظر نمی‌کند، اما ادعا ایجاد شده است که طی سال‌های اخیر ده‌ها حمله علیه شبه نظامیان ایرانی و سایر اهداف در سوریه انجام داده است، با جت‌هایی که مرتبا از فضای هوایی لبنان عبور می‌کنند. شاهدان گفتند که پروازهای شب کریسمس بلندتر از حد معمول بود، با این حال ساکنان بیروت را ترساند که هنوز هم از انفجار 4 اوت در بندر این شهر که بیش از 200 کشته برجای گذاشت، آسیب دیده‌اند.

انفجار بیروت، انفجاری فاجعه بار در لبنان!

این انفجار فاجعه بار، که مناطق وسیعی از شهر را نابود کرد، پس از آتش گرفتن یک انبار بزرگ نیترات آمونیوم توسط آتش سوزی ایجاد شد. تامارا قبلاوی، تهیه کننده CNN مستقر در پایتخت لبنان، ویدئویی را به اشتراک گذاشت که ظاهرا پروازهای غیرقانونی از چهار جت اسرائیلی را نشان می‌دهد. وی افزود: شما اغلب در اینجا صدای آن‌ها را می‌شنوید اما به ندرت آن‌ها را می‌بینید. این‌ها بسیار کم ارتفاع بودند. خانه‌ها لرزیدند. دیده بان حقوق بشر سوریه به نقل از منابع معتبر گفت که حملات اسرائیل پایگاه‌های نظامی نیروهای رژیم و شبه نظامیان ایرانی را هدف قرار داد.

سوریه موشک‌های اسرائیل را رهگیری کرده و مورد اصابت قرار داد

فعالان سوری مشاهده کردند آمبولانس‌هایی که به محل انفجار می‌شتابند و کشته شدگان همه شبه نظامیان خارجی وفادار به رئیس جمهور اسد هستند. سوریه و اسرائیل این رصدخانه گفت که یک حمله همچنین مرکز تحقیقاتی را هدف قرار داده است، جایی که موشک‌های حمله به زمین ساخته و ذخیره می‌شوند و در سال‌های اخیر چندین بار توسط حملات اسرائیل مورد اصابت قرار گرفته است. در آخرین حمله در ماه ژوئن  9 نفر از جمله چهار سوری کشته شدند. ارتش ایالات متحده پیش از این ادعا کرده بود که گاز سارین، یک عامل اعصاب کشنده در مرکز این کشور تولید می‌شود، که مقامات سوریه آن را تکذیب کردند. طبق گزارش سانا، پدافند هوایی بیشتر موشک‌ها را قبل از رسیدن به هدف مورد اصابت قرار داد. در این گزارش آمده است: "دافند هوایی ما حمله اسرائیل به منطقه ماسیاف را رهگیری كرد.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha