کد خبر: آتش-سوزی-در-نزدیکی-چرنوبیل-تحت-کنترل-اس
۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۴۸
آتش سوزی در نزدیکی چرنوبیل تحت کنترل است
به گزارش گروه بین الملل طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از CNN، دولت فوریت های پزشکی اوکراین گفت، آتش فعال بیشتری وجود ندارد، اما برخی از علف ها و برس ها هنوز هم در حال سوختن هستند. سه فروند هواپیما، سه هلیکوپتر و بیش از 400 آتش نشان برای کنترل آتش سوزی مورد استفاده قرار گرفتند که چندین روز پیش که شروع شد. [caption id="attachment_114667" align="aligncenter" ]آتش سوزی در نزدیکی چرنوبیل تحت کنترل است آتش سوزی در نزدیکی چرنوبیل تحت کنترل است[/caption]

آیا آتش سوزی در چرنوبیل عادی است؟

آتش سوزی جنگلی در 1000 متر مربعی که پس از انفجار ویرانگر سال 1986 در نیروگاه هسته ای تخلیه شد و میلیون ها نفر را در معرض سطوح خطرناک اشعه قرار داد،  متداول است. مقامات روز سه شنبه گفتند که آتش نشانان موفق به کنترل این حریق شدند.
این نگرانی ها افزایش یافته بود که آتش سوزی ها می توانند نیروگاه هسته‌ای و تأسیسات ذخیره سازی زباله های رادیواکتیو را تخریب کنند. خدمات اضطراری گفتند که میزان تشعشعات روز سه شنبه در کیف و منطقه اطراف آن در حد طبیعی است.
روز دوشنبه یاروسلاو یملیاننکو اپراتور تور چرنوبیل، گزارش داد که در ویدئویی که در فیس بوک منتشر شده، آتش سوزی در فاصله دو کیلومتری (1.2 مایل) راکتورهای هسته ای و تأسیسات انبارش رخ گرفته است. وی در این نامه نوشت: وضعیت بحرانی است. منطقه در حال ذوب شدن است. مقامات محلی گزارش می دهند که همه چیز تحت کنترل است، اما در واقع آتش به سرعت در حال گسترش به مناطق جدید است.
مطابق بیانیه دفتر رئیس جمهور ولدیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، هرگونه آتش سوزی که در منطقه محروم باقی مانده است خاموش خواهد شد. انفجار در چرنوبیل باعث کشته شدن 31 نفر و میلیون ها نفر دیگر در معرض سطح پرتوهای خطرناک قرار گرفتند. تعداد مرگ و میر نهایی در نتیجه قرار گرفتن طولانی مدت در معرض تابش رادیواکتیو بسیار مورد اختلاف است. اگرچه سازمان ملل متحد در سال 2005 بیش از 9000 مرگ و میر ناشی از سرطان را پیش بینی کرد، اما بعداً Greenpeace حدود 200،000 تلفات را تخمین زد و مشکلات بهداشتی دیگری را که در ارتباط با این فاجعه به حساب می آمد، در نظر گرفت.
برای بیش از دو دهه ، مقامات منطقه محروم اطراف راکتور از جمله شهر پریپات را که زمانی 50،000 نفر در آن زندگی می کرد، خالی نگه داشتند. با این حال در سالهای اخیر چرنوبیل علی رغم تاریخ غم انگیزش، به یک مکان محبوب برای گردشگران تبدیل شده است.
مترجم : معین خبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha