پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه احداث برق ۱۳۲ کیلو ولت منطقه ویژه اقتصادی لامِرد

با استقرار دستگاههای ترانسفورماتور صورت خواهد گرفت: با استقرار و جانمایی ۲ دستگاه ترانسفورماتور به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر، پروژه احداث پست برق ۱۳۲ کیلو ولت منطقه ویژه اقتصادی لامردبه پیشرفت ۹۰ درصدی خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران صنایع مختلف از ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد، همزمان زیرساخت‌های این منطقه نیز در حال توسعه و مهیا شدن است.

پست برق ۱۳۲ کیلو ولت منطقه ویژه اقتصادی لامرد یکی از پروژه‌های موثر در تامین انرژی منطقه می‌باشد که با ورود و استقرار دو دستگاه ترانسفورماتور به پیشرفت ۹۰ درصد خواهد رسید.

لازم به توضیح است که پس از ورود دستگاه ترانسفورماتور به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر به منطقه، عملیات تست و راه‌اندازی آن آغاز می‌شود و با برنامه‌ریزی صورت گرفته حداکثر تا شهریور ماه آماده بهره‌برداری می‌گردد.

با توجه به احداث نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی در سایت منطقه ویژه و نیاز به استقرار این 2 دستگاه ترانس در رینگ تامین برق منطقه ویژه، سطح ایمنی و اتصال کوتاه آن ۴۰ کیلو آمپر پیش‌بینی شده است.

هدف از ساخت این پروژه زیرساختی تامین برق صنایع سنگین پایین دست آلومینیوم نظیر پتروشیمی‌هاست و همچنین برق صنایع خرد و متوسط نیز تامین خواهد شد.

یکی از مزیت‌های مهم این پروژه پایش و کنترل شبانه‌روزی کلیه خطوط ۲۰ و ۱۳۲ کیلو ولت منطقه ویژه است که پایداری شبکه برق را افزایش داده و مدت زمان عیب یابی و رفع خاموشی خطوط برق منطقه ویژه را به حداقل خواهد رسید.

نکته حائز اهمیت اینکه با برنامه‌ریزی صورت گرفته این پروژه حداقل سه ماه زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری خواهد رسید. برای این پروژه مهم زیرساختی حدود ۱۴۸ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha