علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان چیست؟ / بروز نشانه‌های بیماری در پی مصرف بعضی داروها

مدیرعامل انجمن خیریه پارکینسون با اشاره به اینکه انقباض ناخواسته عضلانی، لرزش خفیف دست‌ها در حالت استراحت، انقباض طولانی‌مدت عضلات و بروز حرکات غیرعادی از علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان است، گفت: مصرف بعضی داروها می‌تواند منجر به بروز علائم پارکینسون در فرد شود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)علی قطبی با اشاره به اینکه تشخیص بیماری پارکینسون را می‌توان یکی از دشوارترین تشخیص‌ها در علوم اعصاب دانست، اظهار کرد: دو مشکل اساسی شامل افتراق بیماری پارکینسون از بیماری‌هایی دارای علائم مشابه و پارکینسون ثانویه در تشخیص بیماری پارکینسون نقش دارد.

وی با اشاره به بیماری‌های تقلیدکننده پارکینسون افزود: آسیب عروق مغز، آنسفالیت (عفونت مغزی و التهاب‌های نسجی مغز)، افزایش مایع مغزی نخاعی، لرزش اسنشیال، افسردگی، پارکینسون ناشی از دارو، پارکینسون ناشی از فلزات سنگین و سوپرانوکلئارپالسی پیش‌رونده از جمله بیماری‌های تقلیدکننده پارکینسون شناخته می‌شود.

مدیرعامل انجمن خیریه پارکینسون با بیان اینکه مصرف بعضی داروها و قرار گرفتن در معرض بعضی از سموم و فلزات سنگین مانند منگنز می‌تواند منجر به بروز علائم پارکینسون در فرد شود، تصریح کرد: بیماری پارکینسون در سه مرحله خفیف، متوسط و پیشرفته تقسیم‌بندی می‌شود.

قطبی ادامه داد: در مرحله خفیف بیماری، علائم آزاردهنده است، اما به‌طور معمول مانع انجام بسیاری از فعالیت‌ها نمی‌شود و می‌توان از داروها برای کنترل علائم استفاده کرد؛ علائم این مرحله از بیماری پارکینسون شامل خم نشدن راحت زانوها، ناتوانی در تغییر حالت چهره، احساس سنگینی در پاها، ریزتر و کوچک‌تر شدن دست‌خط و سفت شدن دست‌ها و پاها است.

وی با بیان اینکه دیگر علائم مرحله خفیف این بیماری شامل داشتن علائم در یک سمت بدن و خمیده شدن وضعیت، حالت بدنی و طرز ایستادن است، گفت: بیشتر اوقات علائم بیماری پارکینسون در مرحله متوسط بین سه تا هفت سال اتفاق می‌افتد که از جمله آن‌ها می‌توان به تغییر در نحوه صحبت کردن، خشکی و سفتی راه رفتن و احتمال سقوط یا افتادن روی زمین، اشاره کرد.

مدیرعامل انجمن خیریه پارکینسون با اشاره به اینکه دیگر علائم مرحله متوسط پارکینسون شامل مشکل در تعادل و هماهنگی عضلات، کوچک و درهم شدن گام‌ها، مشکل در بلع و کندی حرکات است، اضافه کرد: در مرحله پیشرفته بیماری، بیمار دچار پارکینسون به تخت یا ویلچر محدود می‌شود و ناتوانی در تنها زندگی کردن، مشکلات شدید در وضعیت گردن، کمر و باسن و نیاز به کمک دیگر افراد برای انجام فعالیت‌های روزمره در این بیماران دیده می‌شود.

قطبی با بیان اینکه بیماری پارکینسون بیشتر در سنین بالای ۶۵ سال دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: علائم و نشانه‌های پارکینسون در جوانان شامل انقباض ناخواسته عضلانی، لرزش خفیف دست‌ها در حالت استراحت، انقباض طولانی‌مدت عضلات و بروز حرکات غیرعادی و کنترل نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha