با مصرف چای زنجبیل و بابونه اسید معده را متعادل کنید

مصرف دانه رازیانه، شیر سرد، چای بابونه، سرکه سیب، چای زنجبیل، موز و آب نارگیل به متعادل کردن اسید معده کمک می‌کند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)افزایش اسید معده و بروز مشکلات گوارشی به دلیل عوامل مختلف مانند عادات غذایی، استرس و سبک زندگی ناسالم ایجاد می‌‎شود؛ در حالی که داروهایی برای کاهش علائم مربوط به آن وجود دارد، اما چندین درمان خانگی ساده نیز می‌تواند به درمان مشکلات مربوط به افزایش اسید معده کمک کند، در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

مصرف دانه رازیانه

دانه رازیانه دارای خواص ضدنفخ است که باعث تسکین ناراحتی معده می‏‌شود، توصیه شده است، بدین منظور یک قاشق چای‌خوری دانه رازیانه را بعد از غذا بجوید یا دانه رازیانه را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آب داغ دم کنید، سپس این دمنوش گیاهی را برای تسهیل هضم غذا و کاهش اسید معده صاف کنید و بنوشید.

نوشیدن شیر سرد

نوشیدن شیر سرد یک درمان خانگی مؤثر برای کاهش اسید معده است، زیرا اسید معده را خنثی می‌کند و احساس سوزش ناشی از آن را تسکین می‌دهد؛ بدین منظور، یک لیوان شیر سرد را به آرامی بنوشید، برای افزایش اثربخشی آن می‌توانید یک قاشق چای‌خوری عسل نیز به آن اضافه کنید.

مصرف چای بابونه

چای بابونه دارای خواص آرام‌بخش است که می‌تواند به کاهش التهاب در پوشش معده و کاهش ناراحتی معده کمک کند، نوشیدن یک چای بابونه بعد از غذا می‌تواند به کاهش اسید معده کمک قابل‌توجهی بکند.

استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب با وجود ماهیت اسیدی که دارد، می‌تواند به متعادل کردن سطح اسید معده کمک کند؛ بدین منظور، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط کنید و آن را قبل از غذا بنوشید تا از افزایش اسید معده جلوگیری کند، البته به منظور جلوگیری از تحریک معده، آن را با آب رقیق کنید.

نوشیدن چای زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضدالتهابی طبیعی است که می‌تواند به کاهش اسید معده کمک کند؛ به منظور تهیه این نوشیدنی، چند تکه زنجبیل تازه را به مدت ۱۰ دقیقه در آب داغ بجوشانید، سپس مایع را صاف کنید و برای طعم دادن کمی عسل یا آب‌لیمو به آن اضافه کنید، چای زنجبیل را به منظور کاهش اسید معده دو تا سه بار در روز بنوشید.

مصرف موز

موز سرشار از پتاسیم است که به خنثی کردن اسید معده و کاهش سوزش آن کمک می‌کند، همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی است که می‌تواند این مشکل را برطرف کند؛ بنابراین زمانی که در معده خود احساس سوزش کردید، یک موز مصرف کنید.

نوشیدن آب نارگیل

آب نارگیل ماهیت قلیایی دارد و به خنثی کردن اسید معده کمک می‌کند، این نوشیدنی یک درمان عالی برای برطرف کردن مشکلات معده است، این نوشیدنی الکترولیت‌های ضروری برای بدن را فراهم می‌کند که به هضم غذا کمک می‌کند و سلامت گوارش را بهبود می‌بخشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha