عابران پیاده ۴۱ درصد فوتی‌های تصادفات در تهران

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۴۱ درصد فوتی‌های تصادفات، عابران پیاده هستند که از عرض بزرگراه‌ها تردد می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، رابعه جوانبخت اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، در بزرگراه‌ها بیشترین تصادفات منجر به فوت رخ می‌دهد که در این میان، ۴۱ درصد فوتی‌های تصادفات، عابران پیاده هستند.

وی با اشاره به بزرگراه‌هایی که بیشترین تصادفات فوتی را دارد، افزود: بزرگراه آزادگان رتبه نخست تصادفات عابران پیاده را دارا است و پس از آن، بزرگراه آیت‌الله سعیدی و سپس بزرگراه شهید همت، سه محور بزرگراهی در بحث تصادفات عابران پیاده است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به آمار بالای فوتتی‌های عابر پیاده ادامه داد: عابران پیاده نباید در عرض بزرگراه‌ها تردد داشته باشند، اما این موضوع هم قابل توجه است که بعضی از بزرگراه‌های شهر تهران به‌گونه‌ای طراحی شده که پرتردد است و کنار آن‌ها مراکز درمانی وجود دارد.

جوانبخت گفت: عابران پیاده باید به خاطر داشته باشند که فقط باید از پل‌های عابر پیاده و از زیرگذرها تردد کنند؛ حتی اگر این فاصله آن‌ها به قیمت پیاده‌روی زیاد باشد، این موضوع ارزش دارد که جان آن‌ها حفظ شود.

وی افزود: رابطه مستقیمی بین از کاهش نور خورشید و تصادفات عابران پیاده وجود دارد، هر چقدر ما نور خورشید را از دست بدهیم، حتی اگر تردد عابرین پیاده هم کم باشد، اما فراوانی تصادفات فوتی و جرحی افزایش پیدا می‌کند و این موضوع فقط به خاطر این است که عابران پیاده از سوی رانندگان دیده نمی‌شوند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بنابراین بر اساس تحلیل‌ها، از ساعت ۲۰ تا ۲۴، بیشترین تصادفات فوتی عابران پیاده در بزرگراه‌ها رخ می‌دهد، بنابراین نکته مهم این است که عابرین پیاده موقع تاریکی هوا لباس‌های روشن بپوشند، همچنین استفاده از لباس‌ها و کفش‌هایی که نوار شبرنگ دارند و به بهتر دیده شدن کمک می‌کند، توصیه می‌شود.

جوانبخت با بیان اینکه عابران پیاده باید خود را در جایگاه راننده ببینند، گفت: بسیاری از بزرگراه‌ها دارای روشنایی کافی و لازم نیست و دید راننده تنها معطوف به نور و روشنایی چراغ‌های جلوی خودروی خود است و کل وسعت و میدان دید او به فضای جلویی خودرو محدود می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر در این شرایط عابر پیاده‌ای جلوی خودرو حرکت کند، راننده دید کافی ندارد و موجب برخورد با عابر می‌شود، اما رانندگان چطور می‌توانند این شرایط را مدیریت کنند؟ پاسخ این است که باید سرعت خود را کاهش دهند؛ وقتی سرعت پایین بیاید میدان دید راننده بهتر می‌شود و می‌توان به‌راحتی موانع را دید و به‌موقع تصمیم‌گیری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha