بازدید بیش از۵۰ هزار مسافر نوروزی از بقاع متبرکه استان زنجان

معاون فرهنگی،اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه  استان زنجان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بیش  از ۵۰ هزار نفر از همشهریان و زائرین و مسافرین نوروزی از امامزادگان و بقاع متبرکه  سطح استان بازدید بعمل آورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
حجت‌الاسلام سید موسی موسوی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال طرح ضیافت بهاری سازمان اوقاف و امور از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۲ فروردین سال جاری در ۱۰ بقعه و امامزاده شاخص استان به اجرا گذاشته شده است.

وی افزود: برپایی نمازهای جماعت و منابر سخنرانی ، راه اندازی غرفه های مشاوره و پاسخگویی به سوالات ، حضور ۱۲ مبلغ اعزامی از قم در سطح استان برای تبلیغ ، اجرای برنامه های مذهبی و فرهنگی از دیگر برنامه های این طرح در مکان های زیارتی شاخص استان است.

معاون فرهنگی،اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون (۸ فروردین ماه سال جاری) بیش از ۵۰ هزار نفر از همشهریان و زائرین و مسافرین نوروزی از امامزادگان و بقاع متبرکه سطح استان بازدید بعمل آورند.

حجت السلام موسوی افزود: همچنین با وجود واقع شدن وقت تحویل سال در صبح زود و لحظات روزه داری، بیش از ۵ هزار نفر از مردم عزیز استان به همراه میهمانان و زائران ، در کنار امامزادگان بودند و سال جدید را در کنار نوادگان پیامبر و اهل بیت علیهم السلام تحویل کردند که نشانه دلبستگی و پیوند قلبی و پایدار مردم ایران به خاندان عصمت و طهارت است.

وی با بیان اینکه امسال به همت خادمین و هیئت امنا، طی ایام ماه مبارک رمضان هشت محفل جزءخوانی و جمع خوانی قرآن کریم در امامزادگان و بقعه های شاخص استان با قرائت قراء ممتاز کشور و استان برپا شده است، بیان کرد: روزانه حدود دو هزار نفر از مردم استان زنجان در این محافل حضور پیدا می کنند.

این مسئول یادآوری کرد: استان زنجان ۱۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه دارد که ۱۰ مورد از آنها دارای شاخص ها و استاندارهای کشوری و استانی است و بقیه در رده شهرستانی و محلی رتبه بندی می شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha