یکشنبه، عزای عمومی در روسیه/ عاملان این حمله مجازات خواهند شد

رییس جمهوری روسیه در واکنش به حمله تروریستی خونین در شهر مسکو، با اعلام یک روز عزای عمومی، تاکید کرد که عاملان این حمله مجازات خواهند شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت (طبنا)ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با صدور بیانیه‌ای گفت: «فردا یکشنبه ۲۴ مارس را عزای ملی اعلام می‌کنم. ده‌ها انسان صلح جو و بی‌گناه قربانی حمله تروریستی در کروکوس شدند.»

رئیس‌جمهوری روسیه با اعلام روز یکشنبه (پنجم فروردین‌ماه) به عنوان عزای عمومی در این کشور در پی حادثه تروریستی در «کروکوس» مسکو، به فرار تروریست‌ها به سمت مرز اوکراین اشاره کرد و گفت: کی‌یف، پنجره‌ای برای تروریست‌ها گشوده بود.

پوتین افزود: «هر چهار عامل حملات تروریستی پیدا و بازداشت شدند، آنها قصد پنهان شدن داشتند و به سمت اوکراین حرکت می‌کردند. تمامی بانیان این حمله تروریستی را نیز بازداشت و مجازات خواهیم کرد.»

وی تصریح کرد که جنایتکاران با خونسردی به کشتن رفتند، همانطور که زمانی نازی‌ها عمل کردند، به روس‌ها تیراندازی کردند.

گفتنی است که پایگاه خبری اسپوتینک پیشتر درباره وضعیت سالن کروکوس نوشت: سالن کروکوس تخریب شد و کاملاً سوخت. آنچه از سقف باقی مانده در خطر ریزش است. امدادگران به پاکسازی آوار و جستجوی افراد ادامه می‌دهند؛ کار حداقل برای چند روز ادامه خواهد داشت.

به نوشته اسپوتینک، ۷۱۹ نفر در خاموش کردن آتش در کروکوس شرکت داشتند.

گزارش‌ها حاکیست که حال ۱۶ مجروح از جمله ۱ کودک فوق العاده وخیم است.

وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که وضعیت ۴۴ نفر دیگر از جمله ۲ کودک وخیم است. در حال حاضر ۱٠۷ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند.

مارگاریتا سیمونیان، سردبیر گروه رسانه‌ای “راسیا سیگودنیا" (خبرگزاری اسپوتنیک زیر مجموعه این گروه رسانه‌ای می‌باشد) گزارش داد که تعداد قربانیان این حمله تروریستی به ۱۴۳ نفر رسیده است.

در حمله تروریستی جمعه شب در نزدیکی مسکو که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته است، تاکنون ۱۴۳ نفر کشته و ده‌ها نفر هم مجروح شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha