با متخلفین انتخاباتی هیچ تعارفی نداریم

رئیس هیئت نظارت انتخابات استان زنجان گفت:بی‌طرفی چه از طرف ناظرین و چه از طرف مجریان انتخاباتی باید رعایت شود و در این خصوص با کسی تعارف نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، محمدجواد محمدی روز جمعه با حضور در کمیته  اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نظارت بر انتخابات یک موضوع با اهمیت است، اظهار کرد: بر اساس اصل ۹۹ قانون اساسی نظارت بر انتخابات بر عهده شورای نگهبان است که بر  این اساس یک سال پیش تمهیدات لازم برای انتخابات سال جاری انجام شده و آموزش های لازم برای ناظرین در فواصل زمانی مختلف انجام شده است.

وجود ۳۵۰۰ ناظر انتخابات در استان زنجان

وی با بیان اینکه ۳۵۰۰ نفر از ناظرین انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان را یاری می‌کنند، افزود: این نظارت ها، قبل،حین و بعد انتخابات را شامل می شود که خوشبختانه این تمهیدات از سوی شورای نگهبان و هیئت نظارت استان شکل گرفته است و تا این لحظه انتخابات با کمترین مشکل در حال برگزاری است.

رئیس هیئت نظارت استان زنجان با اشاره به اینکه اتحاد و هم افزایی در هیئت نظارت و ستاد انتخابات استان وجود دارد، گفت: انتخابات به شکل مطلوب بوده که امیدواریم با مشارکت حداکثری مردم حلاوت و شیرینی برای مردم باشد و مطمئنا برنده انتخابات خود مردم خواهد بود.

محمدی با بیان اینکه نظارت و اجرا انتخابات مردمی است، اظهار کرد: از اقشار مختلف مردم در انتخابات نظارت  و اجرا دارند که یک اصل بوده و تنها کشوری هستیم  که انتخابات کاملا بصورت ۱۰۰ درصد مردمی برگزار می‌شود.

دو مورد تخلف انتخاباتی/تخلفات از طرف شورای نگهبان به مراکز قضایی ارجاع خواهد شد

وی با اشاره به سوالات خبرنگاران در خصوص تخلفات انتخاباتی گفت: امروز دو مورد تخلف نیز  اتفاق افتاده است و مستندات لازم به شورای نگهبان ارسال می شود و مواردی که احتمال جرم باشد جرم انگاری شده است و برخی از این تخلفات از طرف شورای نگهبان به مراکز قضایی ارجاع خواهد شد.

رئیس هیئت نظارت انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان ۸۲ نفر ظابطین قضایی بر امر انتخابات نظارت دارند و تخلفات را رصد می‌کنند، گفت: آمار دقیقی از تخلفات را ندارم ولی نسبت به دوره های قبلی انتخابات تخلفات کمتر بوده است.

محمدی با اشاره به مدیران برکنار شده استان گفت: در این موضوع بی طرفی خدشه دار شده بود و همچنین مسئولان برکنار شده قانون را رعایت نکرده بودند.

وی با بیان اینکه سامانه مردم ناظر در روند اجرایی انتخابات راه اندازی شده است، افزود: این سامانه توسط مردم  تخلفات انتخاباتی، تبلیغاتی مربوط به نامزدهای انتخاباتی و همچنین مجریان و ناظران انتخاباتی گزارش داده می‌شود وبررسی های لازم در خصوص صحت تخلف انجام وبرخود جدی انجام می شود.

رئیس هیئت نظارت انتخابات استان زنجان ، ادامه داد:  بر اساس همین گزارشات یکی از مسئولان شهرستان برکنار شد و همچنین در برخی از شهرستان ها نیز هیئت اجرایی و هیئت نظارت برکنار شد.


در خصوص تخلف انتخاباتی با کسی تعارف نداریم

محمدی با بیان اینکه بی‌طرفی چه از طرف ناظرین و چه از طرف مجریان باید رعایت شود گفت: در این خصوص با کسی تعارف نداریم و وظیفه ما این است که مستندات تخلفات را جمع کنیم و به شورای نگهبان ارسال کنیم و در مورد بررسی صلاحیت‌ها شورای نگهبان اظهار نظر خواهد کرد. 

وی با بیان اینکه مستند کردن خرید و فروش رای سخت است، افزود:  این موضوع بیشتر در بیرون از شعب اتفاق می افتد و داخل شعبه خرید و فروش رای وجود ندارد که برای جلوگیری این موضوع اجازه تصویر برداری از تعرفه انتخابات  ممنوع شده است.

رئیس هیئت نظارت انتخابات استان زنجان با بیان اینکه به تمامی نامزدهای انتخاباتی توصیه می کنیم
اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند، افزود: مطمئن باشند که آرای اعلامی تقلبی و تخلفی صورت نخواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha