کاهش ۲۱ درصدی طلاق با آموزش های پیشگیری

مدیرکل دفتر مشاوره و خدمات روانشناسی سازمان بهزیستی کشور، گفت: در سازمان بهزیستی سالانه چند ده میلیارد هزینه برای مشاوره‌های کاهش طلاق انجام می شود که در بهترین حالت توانسته‌ایم ۲۱.۷ درصد از طلاق جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
معصومه توکلی ظهر روز شنبه( ۹ دی‌ماه) در آیین رونمایی از کتاب " ۱۲ ساعت تا ازدواج باشکوه" با بیان اینکه یکی از اهداف سازمان بهزیستی کشور برنامه ریزی و تلاش برای سلامت روان آحاد جامعه است،اظهار کرد: بیش از ۳ دهه است که این سازمان در رابطه با سلامت روان برنامه های مختلفی را داشته د فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر بالغ بر ۵۰۰ مشاور و روانشناس در سطح کشور ارزیابی شده‌اند، افزود: این مشاوران و روان شناسان در تیم‌های تخصصی از ۸ صبح تا ۱۲ شب در مرکز مشاوره به تمامی گروه‌های مخاطبین خدمات ارائه میدهند.

مدیرکل دفتر مشاوره و خدمات روانشناسی سازمان بهزیستی، با بیان اینکه در حال حاضر ۳ هزار و ۳۰۰ مرکز مشاوره دولتی و غیردولتی در سطح کشور فعالیت می‌کنند، بیان کرد: این مراکز علاوه بر مشاوره ازدواج به زوجین به سایر افراد آسیب دیده مختلف خدمات ارائه می‌دهد.

توکلی با بیان اینکه در بحث طلاق هرچه خانواده قوی، سالم و محکمی داشته باشیم هزینه طلاق مدیریت می‌شود، افزود: در سازمان بهزیستی سالانه چند ده میلیارد هزینه برای مشاوره‌های کاهش طلاق انجام می شود که در بهترین حالت توانسته‌ایم ۲۱.۷ درصد از طلاق جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه ۲ هزار مدرس کشوری در کشور در زمینه‌های مختلف با ما کار ‌می‌کنند، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های بهزیستی آموزش زوجین که در ۵ سال اول ازدواج قرار دارند، است زیرا عمده‌ترین دادخواست‌های طلاق مربوط به این سال‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha