"آیا می‌دانی الان فرزندت کجاست"

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: طرح ملی  کارزار رسانه‌ای "پیشگیری از اعتیاد والد آگاه فرزند ایمن" در استان زنجان با موضوع  "آیا می‌دانی الان فرزندت کجاست" برای گروه مخاطب  والدین جهت اگاهسازی  والدین و حساس سازی آنها اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، شهناز آقاخانی صبح روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به آغاز طرح ملی کارزار رسانه‌ای "پیشگیری از اعتیاد والد آگاه فرزند ایمن" در استان زنجان اظهار کرد: این کارزار از۲ الی ۱۵ آبانماه با موضوع "آیا می‌دانی الان فرزندت کجاست" در سراسر کشور اجرا می شود و گروه مخاطب والدین جهت اگاهسازی والدین و حساس سازی آنها است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی یکی از متولیان آسیب های اجتماعی بویژه پیشگیری از اعتیاد است، افزود: یکی از روش های مهم پیشگیری آگاه رهاسازی عموم است که این سازمان برنامه های متنوعی متنوع جهن آگاه سازی والدین از خطرات و مضرات مصرف مواد مخدر اجرا میکند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه والدین آگاه فرزندان ایمن تربیت میکنند و نقش آگاه و موثری را در پیشگیری از اعتیاد فرزندان دارند، بیان کرد: در این زمینه خانواده ها میتوانند با تامین نیازهای اساسی و تقویت روابط عاطفی در بین اعضای خانواده و ایجاد فضای امن خانواده ، شناخت دوستان فرزندان و..میتوانند فرزندان را از رفتارهای پر خطر از جمله مصرف مواد مخدر و بزهکاری دور نگه دارند.

آقاخانی با بیان اینکه پیشگیری از اعتیاد یکی از مسائل مهم و ضروری است که باید اولویت کاری قرار بگیرد، افزود: تمامی دستگاه های دخیل در این زمینه باید پای کار باشند تا از پتانسیل هاو ظرفیت های موجود دستگاه متولی در راستای اطلاع رسانی و آگاه سازی در راستای پیشگیری از اعتیاد به ویژه نوجوانان را استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه خانواده سالم و پویا خانواده ای است که بین اعضای خانواده ارتباط سالم برقرار کند، اظهار کرد: تنها دانش در این زمینه کافی نیست بلکه باید مهارت لازم را خانواده ها داشته باشند و از شیوه های مناسب در برقراری ارتباط با فرزندان آگاهی لازم را داشته باشند و با ایجاد عزت نفس در نوجوانان زمینه رشد نوجوان فراهم میشود.

این مسئول با بیان اینکه عوامل متعددی از جمله فقر مادی، عدم آگاهی، اختلافات خانوادگی، فشار دوستان و همسالان و... موجب اعتیاد جوانان و نوجوانان میشود، افزود: در اجرای طرح کارزار رسانه ای سعی شده است به والدین گوشزد کنیم که والدین باید الگوی برای فرزندان باشند چرا که فرزندان بسیاری از الگوهای رفتاری را از طریق تقلید و همانند سازی کسب میکنند.

آقاخانی با بیان اینکه باید به علایق فرزندان احترام گذاشته شود و فرزندان را قربانی آرزوهای دست نیافتنی خود نکنیم، گفت: احساس عزت نفس و ارزشمندی در فرزندان باید تقویت شود و شناخت لازم از دوستان فرزندان داشته باشیم چرا که دوستان نقش زیادی را در گرایش به مواد مخدر دارند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های این اداره کل در راستای پیشگیری از اعتیاد در این طرح کارزار رسانه ای بیان کرد: این طرح در کانال‌ها و رسانه‌های خبری اطلاع رسانی میشود، توزیع بروشور و تراکت در سطح شهر و ادارات استان ، نصب بنر و بیلبورد در میادین اصلی شهر در سطح شهرستان‌های استان، برگزاری جلسات مشاوره و آگاه سازی در مدارس و محلات آسیب خیز، بزگراری تئاتر و... با هدف آگاه‌سازی و اطلاع رسانی به گروه‌های مخاطب و افزایش دانش و مهارت والدین پیرامون پیشگیری از اعتیاد از جمله اقداماتی است که در کارزار رسانه‌ای والد آگاه، فرزند ایمن اجرامی گردد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha