جمعیت کل و بز «خرمنه‌سر» طارم، افزایش یافت

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: طبق سرشماری های جدید انجام شده از منطقه شکار ممنوع «خرمنه‌سر» طارم، شاهد افزایش ۱۳.۴ درصدی افزایش گونه شاخص کل و بز نسبت به سال گذشته بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، امجد باقری در جمع خبرنگاران با اشاره به سرشماری حیات وحش منطقه شکار ممنوع «خرمنه‌سر» طارم، اظهار کرد: این سرشماری با مشارکت ۲۶ محیط‌بان و کارشناسان محیط زیست استان و شهرستان طارم انجام شد.

وی با بیان اینکه منطقه شکار ممنوع خرمنه‌سر طارم یکی از بهترین زیستگاه‌های کل و بز در شمالغرب کشور است، افزود: در این منطقه گونه‌های جانوری دیگری نیز از جمله  پلنگ، گربه وحشی، گراز و گرگ، و انواع پرنده‌های شکاری در این منطقه زیست می‌کنند.

رئیس روابط عمومی و امور رسانه اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، تصریح کرد: علاوه‌ بر منطقه خرمنه‌سر، گونه جانوری کل و بز در بخش کوهستانی مناطق حفاظت شده «سرخ آباد» و «فیله خاصه» زنجان و «انگوران» شهرستان ماهنشان نیز زیست می‌کنند.

باقری با بیان اینکه طبق سرشماری های انجام شده سال قبل  در این منطقه ۸۱۴ راس کل و بز زیست داشتند، افزود: طبق سرشماری جدید  تعداد کل و بز در این منطقه به ۹۱۲ رسید که نشان از افزایش ۱۳.۱۴ درصدی افزایش گونه شاخص کل و بز نسبت به سال گذشته است.

وی افزود: این منطقه شایسته تبدیل شدن به یک منطقه حفاظت شده و یا پناهگاه حیات وحش را دارد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha