ضرورت آموزش سواد رسانه برای مقابله با دروغ های رسانه ای

دبیرنهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی( نسرا) مرکز فضای مجازی استان زنجان، گفت: در دنیای امروز برای روبه‌رو شدن با چالش‌های به روز فضای مجازی و چاله‌های عمیق دروغ‌های رسانه‌ای یادگیری و آموزش سواد رسانه حرف اول را می‌زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، فاطمه عباسی در جمع خبرنگاران با اشاره به هدف مجموعه نسرا و بسیجیان فعال این مجموعه، اظهار کرد: هدف از آموزش سواد رسانه‌ای به بسیجیان است که به مردم یاد دهد در قدم اول متفکر باشند واز رسانه‌ها شناخت کافی داشته و در برابر پیام‌های رسانه‌ای خوب فکر کنند.

وی با بیان اینکه برای مدیریت چالش‌های فضای مجازی توجه به حوزه جنگ نرم یکی از نیازهای اساسی کشور به شمارمی‌رود، اظهار داشت: فضای ابری رسانه‌ها در دنیای امروز به گونه‌ای است که نور حقیقت و اتفاقات واقعی در پشت آن پنهان است.

دبیر نسرا مرکز فضای مجازی استان زنجان با اشاره به اینکه  برخی از رسانه‌های امروز، اتفاقات و موضوعات را آن طور که به نفعشان هست روایت می‌کنند و پیام رسانه‌ای تولید می‌کنند، افزود: در طول شبانه روز در معرض انبوهی از پیام‌های رسانه‌ای قرار گرفته و مواجه میشویم که همه این پیام‌های رسانه‌ای با هدف اقناع مخاطب تولید می‌شوند.

عباسی تصریح کرد:  برخی از این پیام‌های رسانه‌ای را ما انتخاب نکرده‌ایم، حتی نخواسته‌ایم که در معرض این هجمه از پیام‌های رسانه‌ای قرار بگیریم؛ اما در واقع در برابر آنها قرار گرفته‌ایم و برای زندگی در این اجتماع چاره‌ای نداریم جز اینکه این پیام‌ها را دریافت و تحلیل کنیم و در قبال این پیام‌ها یک واکنش از خود نشان دهیم.

وی تاکید کرد: در دنیای امروز برای روبه‌رو شدن با چالش‌های به روز فضای مجازی و چاله‌های عمیق دروغ‌های رسانه‌ای یادگیری و آموزش سواد رسانه حرف اول را می‌زند.

دبیر نسرا مرکز فضای مجازی استان زنجان با بیان اینکه مرکز فضای مجازی بسیج فعالیت‌های گسترده‌ای را در زمینه آموزش سواد رسانه با هدف آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه انجام می‌دهد، افزود: این مرکز با فعالیت پررنگ و پرشور بسیجیان در عرصه جنگ نرم و فضای مجازی روز به روز قدم‌های بلندتری را بر می‌دارد.

عباسی با بیان اینکه در دنیای امروز که دسترسی به رسانه‌ها برای تمام سنین جامعه به سهولت است، بیان کرد:  قدم اول آموزش سواد رسانه به کودکان و نوجوانان است چرا که به شدت در معرض آسیب‌های متعدد فضای مجازی و دنیای رسانه‌های هستند و یک زنگ خطری برای ما است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha