بهره مندی ۵۰ روستای زنجان از نعمت آب پایدار همزمان با سفر رئیس جمهور

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان زنجان ۵۰ طرح آبرسانی روستایی از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، علیرضا جزقاسمی روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای ۵۰ طرح آب رسانی روستایی در استان زنجان اظهار کرد: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان با اجرای این طرح ها جمعیتی افزون بر ۲۶ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند می شوند.

وی افزود: برای اجرای این طرح ها اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال از منابع مختلف از جمله ردیف های اعتباری ملی و استانی اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تأکید کرد: همچنین برای آبرسانی به این ۵۰ روستا ۶۹ کیلومتر عملیات احداث و اصلاح خط انتقال آب اجرا شده است.

جز قاسمی تصریح کرد: اصلاح و توسعه ۲۸ کیلومتر شبکه توزیع آب و احداث ۱۶ باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت بیش از ۳۵۰۰ متر مکعب نیز از دیگر بخش های این طرح آبرسانی است.

وی یادآور شد: حفر و تجهیز ۱۴ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، احداث ۵ رشته قنات، ۲ باب ایستگاه پمپاژ و یک دهنه چشمه نیز از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب برای آبرسانی به این ۵۰ روستا بوده است.

این مسئول تاکید کرد: توسعه و ارتقای خدمات آبرسانی به مناطق روستایی جزء اولویت های کاری شرکت آب و فاضلاب بوده که شرکت آبفا استان زنجان در این زمینه جزء استانهای پیشرو محسوب می شود.

جز قاسمی گفت: هم اکنون ۶۳۱ روستا در استان زنجان با جمعیتی نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح های آبرسانی در استان زنجان در قالب های متنوعی از جمله عملیات جهاد آبرسانی، آبرسانی توسط خیّرین، اجرای طرح های رفع تنش آبی و آبرسانی مشارکتی با حضور اهالی، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در جریان است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha