۴۸۳ مورد امدادرسانی حوادث توسط هلال احمر استان زنجان انجام شده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۴۸۳ مورد امدادرسانی حوادث در شهرستان های تابعه استان زنجان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حکمت اله هاشمی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه طی ۶ ماهه نخست سال جاری در این مدت ۴۸۳ مورد امدادرسانی حادثه در سطح استان ثبت شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۳۷۱ مورد جاده ای، ۲۰ مورد آتش سوزی، ۱۶ مورد سیل و آبگرفتگی، ۱۵ مورد کوهستان و ۵۰ مورد نیز سایر حوادث بوده است.

وی افزود: در مدت بیان شده نجاتگران جمعیت هلال احمر این استان به بیش از یکهزار و ۸۷۰ نفر از هموطنان متاثر از سوانح جاده‌ای، کوهستان،گرفتار در سیل و آبگرفتگی، بزف و کولاک و..‌.. امداد رسانی کرده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان اظهارداشت: در این تعداد حوادث اتفاق افتاده، یکهزار و ۳۸ نفر مصدوم و ۴۸ نفر نیز در صحنه حادثه و یا حین انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داده اند.

هاشمی با بیان اینکه ۹۰ نفر از مصدومان توسط عوامل امدادی هلال احمر استان به مراکز درمانی انتقال داده شده اند، افزود: ۱۲۸ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شده و ۲۶ نفر از هموطنان محبوس در خودروها نیز رهاسازی و نجات یافته اند.

وی خاطرنشان کرد: ۹۳۳ تیم با ۲ هزار و ۸۲۳ امدادگر و نجاتگر داوطلب در ۴۸۳ حادثه برای هموطنان متاثر از حوادث خدمات امدادی ارائه داده اند.

وی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در حوادث و سوانح برای دریافت خدمات امداد و نجات با شماره ۱۱۲ ندای امداد بدون محدودیت زمانی در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha