کد خبر: 204337
۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۲
ترامپ دیگر هرگز رئیس جمهور نمی شود!

اثبات اتهامات رئیس جمهور سابق آمریکا مترادف با محروم شدن دائمی وی از حضور در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری می باشد، حتی اگر وی در نظرسنجی ها بیشترین بخت را جهت تصاحب قدرت داشته باشد!

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)این روزها منازعه حقوقی و سیاسی بین طرفداران و مخالفان ترامپ به نقطه اوج خود رسیده است. پرونده های مطروحه علیه رئیس جمهور سابق آمریکا ، قدرت تنفس وی را در فضای حقوقی ایالات متحده محدود ساخته، هرچند که در فضای سیاسی وی چندان نسبت به این موضوع ناراحت به نظر نمی رسد! محبوبیت ترامپ در نظرسنجی های عمومی و ایالتی به سبب آنچه ایستادگی در برابر جریان اصلی قدرت در آمریکا خوانده می شود، در حال افزایش بوده و حتی در داخل حزب جمهوریخواه نیز انسجام بیشتری نسبت به حمایت از وی ایجاد شده است.

این سومین بار است که طی ۵ ماه گذشته آقای ترامپ باید تشریفات رسمی دادگاه را به جا آورد.او در ماه مارس گذشته به علت شکایت دادستان ایالت نیویورک رسما متهم شد که در اسناد حسابداری بنگاه تجاری خود دستکاری کرده تا پرداخت حق السکوت به یک هنرپیشه مستهجن - را لاپوشانی کند.ماه گذشته هم ترامپ در میامی به دادگاه احضار شد تا در ارتباط با پرونده انتقال، نگهداری و تلاش برای امحاء اسناد فوق محرمانه کاخ‌سفید که با خود به ویلای مجلل محل اقامتش در مارالاگو برده بود، تفهیم اتهام شود.

دادگاه‌های این دو پرونده قرار است طی ۷-۶ ماه آینده تشکیل شود اما اغلب کارشناسان حقوقی و ناظران سیاسی به رسانه‌های آمریکا می‌گویند اتهاماتی که در جریان پرونده یورش ششم ژانویه علیه رئیس جمهوری سابق ایالات متحده طرح شده، جدی‌ترین چالش قضایی ترامپ خواهد بود و احتمالا به بزرگترین خبر سیاسی این کشور در روزهایی که تنور انتخابات نوامبر سال آینده داغ خواهد شد، بدل می‌شود.اما این بزرگ ترین خبر سیاسی چیست؟!

واقعیت امر این است که اثبات اتهامات رئیس جمهور سابق آمریکا مترادف با محروم شدن دائمی وی از حضور در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری و در نهایت، عدم حضور در کاخ سفید می باشد، حتی اگر وی در نظرسنجی ها بیشترین بخت را جهت تصاحب قدرت داشته باشد! کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ می‌گوید از زمانی که عکس او در زندانی در آتلانتا، مرکز ایالت جورجیای ایالات‌متحده آمریکا، گرفته شد، ۷.۱ میلیون دلار (۵.۶ میلیون پوند) جمع‌آوری کرده است.بخش اعظم این پول با فروش لیوان، تی‌شرت و کالاهای دیگر جمع شده که عکس اخموی رئیس‌جمهور پیشین بر آنها چاپ شده بود. ترامپ که اتهام او توطئه برای باطل کردن نتایج انتخابات ۲۰۲۰ بوده، با وثیقه آزاد شده و فعلا خود با بخت اول و مسلم حضور در مرحله نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ تلقی می کند. اما این معادله ممکن است هر لحظه بر هم بریزد!

اعترافات و مستنداتی که علیه رئیس جمهور سابق آمریکا منتشر شده، به اندازه ای محکم است که جایی برای نقض ادعاهای صورت گرفته در خصوص تلاش ترامپ برای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ باقی نگذاشته است:از بیل بار وزیر دادگستری سابق آمریکا ( در دوران ریاست جمهوری ترامپ) گرفته تا مایک پنس معاون او ، جملگی موارد و ادعاهایی را مطرح کرده اند که بیشتر به تخطئه و محکومیت وی کمک می کند! در چنین شرایطی شاهد بروز منازعاتی تمام عیار در عرصه سیاسی، امنیتی و انتخاباتی ایالات متحده خواهیم بود:چه ترامپ محکوم بشود ، چه در صحنه انتخابات باقی بماند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha