برداشت خرما از سطح ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از نخیلات بم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم گفت: برداشت خرما را شروع کردیم و بهترین خرمای جهان که رطب مضافتی بم است؛ به کشورهای اروپایی، هند و آسیای میانه صادر می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد علی معقول گفت: پس از تلاش و زحمت یکساله باغداران و نخلداران ، برداشت خرما از سطح ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار نخیلات شهرستان بم از اوایل شهریور ماه در منطقه شهرستان بم آغاز شده است.

وی افزود: عمده این خرما از رقم مضافتی از با کیفیت ترین و مرغوب ترین ارقام خرمای ایران و حتی جهان محسوب می شود و شهرت بسیار داشته و زبانزد خاص عام است، که امسال پیش بینی می گردد؛ بیش از ۷۵ هزار تن خرما تا اواسط مهر ماه برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم تصریح کرد: امسال نیز همچون سال های گذشته یک محصول کم نظیر روانه بازارهای داخلی و جهت صادرات به بیش از ۵۰ کشور صادر خواهد شد؛ و البته در این ایام ده ها هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در امر برداشت خرما مشارکت داشته و مشغول می باشند.
معقول خاطرنشان ساخت: رقم ‌مضافتی بهترین رقم صادراتی خرمای ایران است؛ که در بم تولید می‌ شود و در دنیا شناخته شده است و استقبال خوبی در کشورهای دنیا از خرما رطب مضافتی بم‌ می‌ شود و همه ساله به میزان صادرات خرما بم اضافه می‌ شود./ جهاد کشاورزی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha