وزیر جهاد کشاورزی: کشور از واردات گندم برای تولید نان بی نیاز شد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بدلیل خودکفایی و تامین ۱۰۰ درصدی گندم، نیازی به واردات این محصول استراتژیک برای تولید نان در کشور نداریم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا) محمد علی نیکبخت روز سه شنبه در جریان سفر یکروزه خود به استان همدان در شهرستان تویسرکان و در جمع خبرنگاران افزود: تلاش داریم تا پایداری خودکفایی در تولید گندم را ادامه دهیم در شرایط اقلیمی نامتعادل دچار مشکل و تنگنا نشویم.

وی اظهار کرد: سطح زیر کشت گندم آبی کشور ۲ میلیون هکتار است که تلاش می کنیم با افزایش بهره وری و کشاورزی دانش بنیانریال عملکرد و میزان تولید را افزایش دهیم تا گرفتار تنش های آبی نشویم.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین به برنامه ریزی دولت و این وزارتخانه برای رشد تولید گندم در مراتع و اراضی دیم در قالب طرح جهش تولید در دیم زارها اشاره کرد و گفت: بدنبال توصیه مقام معظم رهبری و با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام طرح جهش تولید در دیم زارها را نیز با جدیت پیش می بریم.

نیکبخت اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم برای تامین نهاده ها، سم و بذر و کود این طرح انجام شده و ۲ هزار فارغ التحصیل کشاورزی نیز در دیم زارهای زیر پوشش این طرح حضور می یابند تا به ارتقای بهره وری و رشد عملکرد اراضی دیم کمک کنند.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت پرداخت مطالبات گندم کاران در طرح خرید تضمینی دولت از کشاورزان نیز گفت: تا امروز بالای ۷۰درصد مطالبات به میزان ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از این مطالبات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه سایر مطالبات باقی مانده نیز با تاکید رئیس جمهوری و تکلیفی که به سازمان برنامه و بودجه داده شده قرار است تا پایان شهریور تسویه شود.

نیکبخت با بیان اینکه تولید، نگهداری و توزی گندم با وزارت جهاد کشاورزی است،اظهار کرد: تامین منابع در این رابطه با سازمان برنامه و بودجه است و امیدواریم با تامین منابع باقی مانده زودتر تسویه نهایی را با کشاورزان گندم کار داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی امروز به منظور بازدید از چند طرح کشاورزی و همچنین رونمایی از سند نقشه راه کشاورزی همدان به این استان سفر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha