در مواقع ناامیدی و افکار خودکشی با سامانه ۳۷۴۷ تماس بگیرید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: همشهریان می توانند با تماس با سامانه ۳۷۴۷ در هر موردی مشاوره را دریافت کنند، حتی در صورت احساس یاس و ناامیدی شدید با این شماره ها تماس بگیرید تا مشاوران مجرب دانشگاه شما را راهنمایی کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر" وحیدرضا برهانی نژاد" به مناسبت ۱۹ شهریور روز جهانی پیشگیری از خودکشی، گفت: روز جهانی پیشگیری از خودکشی همه ساله در ۱۰ سپتامبر (۱۹شهریور) در سراسر جهان برگزار می‌ شود، که برای افزایش آگاهی عمومی نسبت به خودکشی و پیشگیری از آن در نظر گرفته شده‌ است.

وی با بیان اینکه شعار روز جهانی پیشگیری از خودکشی در سال ۲۰۲۳، «ایجاد امید از طریق اقدام» تعیین شده است، افزود: جهت پیشگیری از خودکشی و در هنگام یاس و ناامیدی، شهروندان کرمانی می توانند با سامانه ۳۷۴۷ تماس بگیرید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، تصریح کرد: مرکز مشاوره تلفنی ۳۷۴۷ توسط مرکز بهداشت شهرستان کرمان راه اندازی شده است و در خصوص روانشناسی خانواده، تغذیه در خانواده، مامایی و سلامت مادران باردار به عموم مردم مشاوره رایگان ارائه می دهد.

دکتر برهانی نژاد، ابراز داشت: این سامانه همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۳ با شماره گیری تلفن ثابت ۳۷۴۷ و تلفن همراه ۰۳۴۳۷۴۷ توسط کارشناسان این مرکز پاسخگو مردم است.

وی ادامه داد: ما سعی کرده ایم در این مرکز از بهترین و با انگیزه ترین نیروها جهت راهنمایی و کمک به شهروندان عزیزمان استفاده کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، بیان کرد: اقدامات ما، هر چقدر کوچک یا بزرگ، ممکن است برای کسانی که درگیر افکار، نقشه و اقدام به خودکشی هستند، امید به زندگی ایجاد کند.

دکتر برهانی نژاد، تاکید کرد: لذا در یک تلاش همگانی هر کسی اعم از دوست، همکار، همسایه، همکلاسی، معلم، دانش آموز، استاد، دانشجو و... می توانند در پیشگیری از خودکشی سهم و مشارکت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تعیین روز پیشگیری از خودکشی به عنوان یک برنامه بهداشت عمومی اولویت دار توسط کشورها، به ویژه در جاهایی که دسترسی به خدمات سلامت روان و در دسترس بودن مداخلات مبتنی بر شواهد در حال حاضر کم است، دارای اهمیت است./ دانشگاه علوم پزشکی کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha