۴میلیون و ۴۰هزار زائر از ایران به عراق سفر کردند

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گفت: چهار میلیون و ۴۰ هزار زائر عتبات عالیات در اربعین امسال از ایران به عراق سفر کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا) سردار علی ذوالقدری اظهار داشت: امسال برای نخستین بار جمهوری اسلامی با توافق عراق گذرنامه زیارتی با اعتبار پنج ساله صادر کرد.

به گفته وی، در اربعین امسال ۹۱۵ هزار درخواست گذرنامه ثبت شد که به ۹۰۳ هزار نفر از متقاضیان گذرنامه تحویل و با مجوز قانونی و زیارتی از مرزهای کشور خارج شدند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا به تمدید بیش از ۷۰۰ هزار گذرنامه اشاره کرد و افزود: امسال همه زائران با گذرنامه رسمی و قانونی از کشور خارج شدند و هیچ نیازی برای صدور برگه خروج یا دیگر اسناد نبود.

سردار ذوالقدری اضافه کرد: اکنون از مجموع بیش از چهار میلیون زائری که از ایران راهی عراق شدند، میزان ۹۶ درصد به کشور بازگشتند و فقط چهار درصد در کشور عراق باقی ماندند.

وی به هماهنگی‌های خوب میان جمهوری اسلامی و عراق در اربعین امسال اشاره کرد و افزود: حتی امسال توانستیم در چهار شهر کربلا، نجف، سامرا و بغداد کنسولگری‌ها را فعال کنیم تا در صورت هرگونه مشکل برای زائران در کوتاهترین زمان حل شود.

عبور ۲۷۰ هزار اتباع خارجی در اربعین از مرزهای ایران

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا، یکی دیگر از اتفاقات اربعین امسال را امکان تردد اتباع خارجی از مرزهای جمهوری اسلامی برای حضور در اربعین عنوان کرد و افزود: ۲۷۰ هزار زائر اتباع خارجی با اسناد رسمی از مرزهای ایران به عراق وارد شدند.

سردار ذوالقدری تاکید کرد: امسال برای زائران اتباع خارجی، خدمات مشابه با هموطنان خود ایجاد کردیم تا همه دوستاران اهل بیت (ع) بتوانند در رویداد بزرگ اربعین شرکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha