تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و وزارت دفاع امضا شد

آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و وزارت دفاع در ارتباط با فراهم کردن زمینه مشارکت در تأمین مالی خطوط تراموای تهران برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)آئین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ارتباط با فراهم نمودن زمینه مشارکت در تأمین مالی، طراحی، ساخت و بهره برداری خطوط تراموای تهران صبح امروز (یکشنبه) با حضور امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و علیرضا زاکانی شهردار تهران در ستاد وزارت دفاع برگزار شد.

این تفاهم‌نامه با موضوع فراهم کردن زمینه مشارکت در تأمین مالی، مطالعات مهندسی، احداث خط، تأمین تجهیزات و ناوگان مربوط به احداث خط ۱ تراموای تهران حد فاصل میدان آزادی _ چهار راه تهرانپارس با به کارگیری ظرفیت‌های موجود در شرکت راه آهن شهری تهران و حومه به عنوان کارفرمای طرح و شرکت صنایع الکترونیک ایران وابسته به وزارت دفاع به عنوان پیمانکار و مجری طرح منعقد شد.

علیرضا زاکانی در رابطه با مفاد تفاهم‌نامه امضا شده میان دو دستگاه اظهار داشت: ظرفیت‌های وزارت دفاع بسیار بالاست و نیازهای شهرداری تهران هم کاملاً مشخص است. امیدواریم بتوانیم از توان مجموعه نیروهای مسلح برای حل مشکلات شهر به درستی استفاده کنیم.

زاکانی تاکید کرد: یکی از وجوه تفاهم‌نامه امروز همکاری میان دو دستگاه در حوزه هوشمندسازی شهر تهران است، علاوه بر این در حوزه توسعه زیرساخت‌های شهری نیز به دنبال گسترش همکاری با وزارت دفاع هستیم.

وی افزود: هم‌اکنون آزادراه شهید شوشتری در شرق تهران نیز با همکاری شرکت‌های زیر مجموعه وزارت دفاع در حال احداث است و فاز نخست آن امسال به طول ۹.۲ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

زاکانی در پایان با اشاره به لزوم جهش تولید مسکن در تهران گفت: حوزه شهرسازی یکی از مفاد تفاهم‌نامه با وزارت دفاع است و در همین رابطه ظرفیت‌های بسیاری بالایی در همکاری میان دو دستگاه با هدف تولید مسکن انبوه و ارزان وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha