جریمه شرکت کشتیرانی یونانی به خاطر حمل نفت ایران

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، شرکت یونانی "امپایر نویگیشن" پس از اعتراف به قاچاق نفت خام ایران، حاضر به پرداخت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار جریمه به آمریکا شده و حکم آن برای ضمانت عدم تکرار به مدت ۳ سال تعلیق شده است.

نفتکش سوئز راجان متعلق به شرکت کشتیرانی "امپایر نویگیشن" یونان ۲ هفته پیش محموله ۱ میلیون بشکه ای نفت ایران را در سواحل تگزاس تحویل آمریکا داد.

یک شرکت کشتیرانی یونانی به دلیل حمل نفت خام ایران از سوی ایالات متحده آمریکا جریمه شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا) شرکت یونانی کشتیرانی " امپایر نویگیشن" اعتراف کرده که در حمل محموله نفتی ۱ میلیون بشکه ای نفت ایران بر خلاف تحریم های یکجانبه آمریکا دست داشته است.

نفتکش یونانی " سوئز راجان" که محموله ۱ میلیون بشکه ای نفت آن ۲ هفته پیش از سوی ایالات متحده آمریکا تخلیه و توقیف شد، متعلق به این شرکت کشتیرانی یونانی بوده است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، شرکت یونانی "امپایر نویگیشن" پس از اعتراف به قاچاق نفت خام ایران، حاضر به پرداخت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار جریمه به آمریکا شده و حکم آن برای ضمانت عدم تکرار به مدت ۳ سال تعلیق شده است.

این نخستین اعتراف رسمی دادستان‌های آمریکا مبنی بر توقیف ۱ میلیون بشکه نفت ایران در نفتکش "سوئز راجان" توسط آمریکا است.

ایران پس از این توقیف، ۲ نفتکش را در اقدامی متقابل توقیف کرده است.

ماجرا به بهمن ماه سال ۱۴۰۱ باز می گردد، یعنی زمانی که لابی اسراییلی" اتحاد علیه ایران هسته‌ای" فاش ساخت که این نفتکش یونانی از جزیره خارک ایران بارگیری کرده و به مقصد شرق آسیا حرکت کرده است.

این نفتکش پس از هفته ها سرگردانی در آب های اطراف سنگاپور به سمت خلیج مکزیک حرکت کرد و محموله خود را تحویل آمریکایی ها داد.

دولت آمریکا با استناد به تصاویر ماهواره ای مدعی شده که این نفتکش به دنبال پنهان کردن بارگیری نفت خام ایران بوده است.

این نفتکش بالاخره پس از هفته ها توقف در سواحل آمریکا محموله خود را ۲ هفته پیش در آب های تگزاس تخلیه کرده و تحویل آمریکا داد.

ایران این اقدام را یک سرقت نفتی اموال مردم ایران و نامشروع دانسته است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، پرونده این نفتکش حدود ۵ ماه به دلیل "تهدید تلافی جویانه" ایران از سوی منابع آمریکایی و شرکت یونانی مخفی نگه داشته شده است.

گفتنی است طی سال های گذشته ایالات متحده آمریکا با استناد به تحریم های یکجانبه و غیرقانونی خود که هیچ مشروعیت بین المللی ندارد، چندین محموله حاوی نفت خام ایران را در آب های آزاد بین المللی توقیف کرده و محموله نفت آن را مصادره کرده است.

این اقدام واشنگتن نقض صریح قوانین تجارت و دریانوردی در آب های آزاد بین المللی است که بر اساس اعلام مقامات ایرانی مصداق راهزنی دریایی است و تهران خود را محق می داند با مقابله به مثل، نفت به سرقت رفته خود را از محوله های متعلق به شرکت های آمریکایی در حال عبور از تنگه هرمز بردارد.

نیروهای نظامی ایران در آب های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان پیشتر بارها در اقدامی متقابل نفتکش های متعلق به کشورها و شرکت هایی که در سرقت نفتی ایران دست داشته اند، توقیف کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha