گوشی جدید سامسونگ پای جای پای آیفون می‌گذارد

گلکسی S۲۴ اولترا احتمالاً بهمن امسال با فریم تیتانیومی، پردازنده‌ی اسنپدراگون و دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی رونمایی خواهد شد.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)گلکسی S۲۴ اولترا احتمالاً بهمن امسال با فریم تیتانیومی، پردازنده‌ی اسنپدراگون و دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی رونمایی خواهد شد.

یک افشاگر خوش‌سابقه مشخصات فنی گلکسی S24 اولترا را در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر) منتشر کرده است تا برخی از ادعاهای قبلی را تکرار کند و روی برخی از ادعاهای دیگر خط قرمز بکشد. مهم‌ترین نکته این است که سامسونگ قصد دارد پس از اپل، فریم تیتانیومی را به گوشی‌های پرچم‌دارش بیاورد.

گلکسی S24 اولترا به‌لطف فریم تیتانیومی مقاوم‌تر از گلکسی S23 اولترا خواهد بود، اما تیتانیوم وزن دستگاه را صرفاً یک گرم پایین می‌آورد و به ۲۳۳ گرم می‌رساند. در نظر داشته باشید که سامسونگ از آلومینیوم به تیتانیوم مهاجرت می‌کند؛ درحالی‌که آیفون‌ها هم‌اکنون فریمی از جنس فولاد ضدزنگ دارند که سنگین‌تر است. به‌همین‌دلیل مهاجرت آیفون به تیتانیوم از لحاظ وزن دستگاه بیشتر به‌چشم خواهد آمد.

مدت‌ها است که افشاگران از بازگشت پردازنده‌ی اگزینوس به گوشی‌های سامسونگ خبر می‌دهند؛ اما ظاهراً اگزینوس قرار است صرفاً وارد گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس شود. گلکسی S24 اولترا در تمامی بازارهای دنیا با پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 3 عرضه خواهد شد (پرچم‌دار سامسونگ نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی این پردازنده را خواهد داشت).

گلکسی اس ۲۴ اولترا نمایشگر ۶٫۸ اینچ LTPO AMOLED با وضوح +QHD خواهد داشت. ممکن است سامسونگ پرچم‌دار جدیدش را با نمایشگر تخت بسازد و روشنایی نمایشگر را به ۲٬۲۰۰ نیت برساند. حاشیه‌های اطراف نمایشگر کمی ضخیم‌تر از حد انتظار خواهد بود.

سامسونگ حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی HP25X را وارد دوربین اصلی گلکسی S24 اولترا می‌کند. ابعاد حسگر ۱/۱٫۳ اینچ است (مشابه نسل قبل) اما فوکوس خودکار آن بهبود می‌یابد. حسگر HP25X هر چهار یا ۱۶ پیکسل مجاور را با یک‌دیگر ترکیب خواهد کرد. دوربین تله‌فوتوی گلکسی S24 اولترا حسگر ۵۰ مگاپیکسلی جدیدی خواهد داشت و دوربین فوق عریض به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود. دوربین سلفی و دوربین پریسکوپی تغییر نمی‌کنند.

گفته می‌شود گلکسی S23 اولترا باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با توان ۴۵ وات دارد. قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا فعلاً اعلام نشده است. از آن‌جایی که قیمت CPU جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بیشتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ خواهد بود، بعید نیست که قیمت موبایل جدید سامسونگ نیز بیشتر از نسل قبل باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha