کد خبر: 203840
۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۰۸
پشت پرده گران شدن خودروهای فرسوده در بازار

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به بیان توضیحاتی درباره دلیل گران شدن خودروهای فروسده در بازار پرداخت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا) مهران سالاریه، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در برنامه تهران بیست گفت: بحث واردات خودرو و اسقاط خودروی فرسوده در قبال واردات موضوع جدیدی نیست و همچنان هم ادامه دارد. داشتن خودروهای فرسوده و اسقاطی برای واردات خودروی خارجی موضوع کاملاً اشتباهی نیست ولی دقیق هم نیست.

وی ادامه داد: برای واردات خودروی خارجی فرد وارد کننده باید عوارض اسقاط را پرداخت کنند از سوی دیگر اسقاط خودروی فرسوده به این صورت است که صاحب خودروی فرسوده باید ثبت نام کند و خودرو را اسقاط کند و سپس گواهی بگیرد.

سالاریه گفت: مراکز اسقاط هم هستند که نسبت به خرید خودروی فرسوده اقدام می‌کنند و وقتی اسقاط می‌شود گواهی اسقاط را دریافت می‌کنند و آن مرکزی که گواهی اسقاط را دارد آن را در سامانه بارگذاری می‌کند. افراد وارد کننده نیازی نیست خودشان خودرو بخرند و اسقاط کنند و می‌توانند گواهی اسقاط مراکز را دریافت کنند.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده افزود: تاکنون قانون قید نکرده که برای واردات خودرو تسهیلاتی داده شود. ما درصدد نیستیم که تمام تقاضای بازار را با خودروی خارجی تأمین کنیم.

سالاریه ادامه داد: ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار خودرو را با این طرح می‌توانیم از رده خارج کنیم و بخشی از آن را می‌توانیم برای واردات خودروی خارجی استفاده کنیم. گواهی اسقاط به وفور وجود دارد و مشکلی برای تأمین گواهی اسقاط وجود ندارد.

وی افزود: مردم نباید پول زیادی باید خرید خودروی فرسوده بدهند که در نهایت مرکز اسقاط نهایتاً ۵۰ میلیون پول به آنها بدهد بلکه باید گواهی اسقاط را با ۱۷ و نیم میلیون خریداری کنند. باید منتظر تصویب آئین نامه باشیم‌.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha