۳۰ تخت بیمارستانی برای زائرین حسینی در بیمارستان الحسین کربلا فعال شده است

مسئول بیمارستان الحسین در کربلا، گفت: علاوه بر ارائه خدمات درمانی به زائرین حسینی، توسط جمعیت هلال احمر ایران یک بخش ۳۰ تخته بیمارستانی نیز در بیمارستان الحسین کربلا برای زائرین بدحال فعال شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری سلامت (طبنا) به کربلای معلی، منوچهر بابایی، با اشاره به اینکه از ۷ شهریور ماه سال جاری تاکنون ۴ هزار و ۶۹۶ ویزیت در این بیمارستان صورت گرفته است، اظهار کرد: طی این مدت ۸۳ مورد اعزام به مرز و ۹۳ مورد بستری در بخش را داشته ایم.

وی با اشاره به حضور ۱۲۰ پرسنل اعم از پزشک متخصص، پرستار، دارویی، خدمات و مترجم در این بیمارستان، افزود: بیشترین مراجعات به این مرکز به دلیل گرمازدگی، مشکلات گوارشی و تصادفات بوده است.

مسئول بیمارستان الحسین در کربلا، گفت متأسفانه امسال نسبت به سال گذشته تصادفات بیشتری را شاهد بودیم که برخی از این مصدومین تصادفی به مرز ایران انتقال داده شدند.

بابایی با بیان اینکه بیماران اکثراً از مراکز دیگر به این مرکز اعزام می شوند، بیان کرد: ما به غیر از بیماران ایرانی، بیماران پاکستانی، افغانستانی، تاجیکستانی و عراقی را هم پذیرش می کنیم.

وی تصریح کرد: کلیه خدمات بیمارستانی همچون رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن و آزمایش طبق هماهنگی ها با مُهر پزشکان ما و به صورت رایگان انجام می شود.

این مسئول با اشاره به راه اندازی یک بخش ۳۰ تخته در بیمارستان الحسین گفت: بیماران بستری به این بخش ارجاع داده می شود، و پس از بهبودی مرخص می شوند اما بیمارانی که حال عمومی خوبی نداشته باشند، با اتوبوس آمبولانس های مسقر در این مرکز به ایران اعزام صورت می گیرد

بابایی با بیان اینکه بیمارستان الحسین یک بیمارستان سطح ۴ محسوب می شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه این مرکز آموزشی نیز است، دارای تمامی بخش های سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه، رادیولوژی و...‌ است.

وی تاکید کرد:  تمامی ارجاعات به مرکز به صورت رایگان در اختیار جمعیت هلال احمر  قرار گرفته است و ارائه خدمات درمانی نیز به مراجعان بصورت رایگان توسط پزشکان و متخصصان انجام می شود.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha