دستگاه الکتروشوک اتوماتیک سخنگو برای مانیتورینگ بیمار بومی‌سازی شد

محققان کشور موفق به بومی‌سازی دستگاه الکتروشوک اتوماتیک برای آنالیز دقیق سیگنال الکتریکی قلب و مانتورینگ بیمار شدند.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)محمدعلی رسولی، کارشناس فنی یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه موفق به تولید دستگاه «الکتروشوک اتوماتیک» (AED) شدیم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: این دستگاه برای نجات، احیای بیمار، ارائه کمک اضطراری در صورت ایجاد سکته قلبی و ضربان نامنظم قلب قابل استفاده است.

این کارشناس فنی افزود: زمانی‌که فرد دچار حمله قلبی می‌شود، بایستی با اورژانس تماس گرفت و در این زمان باقی‌مانده تا رسیدن اورژانس، دستگاه الکتروشوک اتوماتیک نقش طلایی دارد، زیرا این مدت کوتاه می‌تواند جان فرد را نجات دهد.

به گفته وی، افراد برای بیماری‌های قلبی، باید توصیه‌ها و دستورات پزشک خود را رعایت کنند. در صورتی‌که افراد مبتلا به بیماری قلبی هستند، بهتر است با یک پزشک متخصص یا متخصص قلب مشورت کنند تا درمان مناسب و منطبق بر وضعیت افراد تعیین شود؛ اما این دستگاه در شرایط اضطراری و تا رسیدن اورژانس می‌تواند کمک بزرگی محسوب شود.

رسولی با بیان اینکه پدهای یک‌بار مصرف دستگاه الکتروشوک روی سینه فرد قرار می‌گیرد، اظهار کرد: این پدهای یک‌بار مصرف سیگنال‌های الکتریکی قلب را دریافت می‌کند و زمانی‌که فرد نیاز به شوک داشته باشد، به صورت اتوماتیک شوک را اعمال می‌کند.

استفاده آسان دستگاه الکتروشوک اتوماتیک حتی در اماکن عمومی

وی عنوان کرد: این دستگاه در کشورهای پیشرفته در مراکز عمومی، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، قطار، راه‌آهن، ورزشگاه، مجتمع‌های آپارتمانی و… وجود دارد و از ضروریات به‌شمار می‌رود.

رسولی با بیان اینکه نمونه خارجی این دستگاه با قیمت گزاف تولید می‌شود، مطرح کرد: دستگاه داخلی ۸۵ میلیون تومان است؛ اما نمونه خارجی آن چندصد میلیون تومان به فروش می‌رسد.

به گفته وی، پرتابل بودن (قابل حمل)، سبک بودن و قیمت مقرون به‌صرفه بودن آن از مزیت‌های بارز این دستگاه نسبت به نمونه‌های مشابه است.

رسولی در ادامه اضافه کرد: آنالیز دقیق سیگنال «ECG» و مانیتورینگ بیمار، قابلیت تست خودکار، استفاده آسان در مراکز درمانی، آمبولانس و اماکن عمومی، تشخیص پیس داخلی بیمار، حرکت و نویز، استفاده از دستورالعمل‌های «AHA» جهت «CPR» و فیبریلاسیون و ۵ سال گارانتی را می‌توان از ویژگی‌های شاخص این دستگاه نام برد.

وی مطرح کرد: این شرکت دانش‌بنیان قابلیت این را دارد که تا هزار قطعه دستگاه سالیانه تولید کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha