افتتاح بخش توموتراپی بیمارستان نمازی، گامی نو در خدمت رسانی به بیماران مبتلا به سرطان جنوب کشور

با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بخش توموتراپی بیمارستان نمازی به عنوان خدمتی نو برای کمک به بیماران مبتلا به سرطان، افتتاح شد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا) از مهم ترین برنامه های سفر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به شیراز، افتتاح بخش توموتراپی بیمارستان نمازی بود که گامی نو در ارتقای کمی و کیفی خدمت رسانی به بیماران مبتلا به سرطان محسوب می شود.

دستگاه توموتراپی (Radixact X۹)، دارای جدیدترین تکنولوژی درمان بیماران مبتلا به سرطان است که پس از تهران و مشهد، به عنوان سومین دستگاه توموتراپی ایران، در بیمارستان نمازی شیراز راه اندازی می شود.

این دستگاه به تکنولوژی درمان بیماران مبتلا به سرطان به روش Helical therapy به عنوان آخرین متد درمان سرطان در جهان مجهز است.

این دستگاه با تامین اعتبار نزدیک به سه و نیم میلیون یورو خریداری شده و همچنین نزدیک به پنج میلیارد تومان هزینه صرف آماده سازی محل راه اندازی و نصب دستگاه شده است.

تفاوت اساسی این دستگاه نسبت به نسل های پیش از آن، نفوذ کمترین دوز اشعه درمانی به بافت سالم و بیشترین دوز به بافت سرطانی نسبت به دستگاه های پیشین است که افزایش طول عمر بیمار و بهبود روند درمان بیماران را به همراه دارد.

افزایش دقت درمان، آسیب نرسیدن به بافت سالم به دلیل رساندن بیشترین دوز اشعه به بافت سرطانی، این روش درمانی را به عنوان جدیدترین روش کنونی در سطح دنیا، مورد توجه قرار داده است.

بازدید وزیر بهداشت از پروژه ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان مرودشت

دیگر برنامه سفر امروز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان فارس، بازدید از پروژه ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان مرودشت بود. این پروژه که ساخت آن از سال ۱۳۹۴ با هدف کاهش بار مراجعه به بیمارستان شهید مطهری مرودشت آغاز شده است، با ۱۵ هزار و ۲۰۰ متر مربع متراژ که ساخت آن به شرکت مادرتخصصی وزارت بهداشت به عنوان مجری پروژه واگذار شده و تا کنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پروژه ساخت این بیمارستان هم اکنون در مرحله نازک کاری و اجرای تاسیسات قرار دارد.

وزیر بهداشت همچنین در این برنامه از بیمارستان حضرت امام حسن عسکری (ع) زرقان بازدید کرد. بیمارستان حضرت امام حسن عسکری (ع) با دارا بودن ۳۲ تخت مصوب، در دو طبقه، دارای بخش‌های CCU، اطفال، داخلی، جراحی، دیالیز، کولیز، بلوک زایمان، اورژانس، اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی، کلینک قلب و کلینیک است.

در حال حاضر ۲۲ پزشک متخصص، در حیطه‌های مختلف اطفال؛ داخلی؛ بیهوشی؛ جراحی؛ گوش، حلق و بینی؛ زنان؛ طب اورژانس؛ قلب؛ ارتوپد؛ چشم؛ روانپزشکی؛ پاتولوژی؛ رادیولوژی در کنار پزشکان عمومی، تیم درمان و تیم اداری، در این بیمارستان ارائه خدمت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha