کمبود دارو و تجهیزات نداریم/ همکاری حشد الشعبی در انتقال زائران بدحال

مسئول درمانگاه جمعیت هلال احمر در کاظمین، گفت: خوشبختانه طی ۵ روزی که از شروع خدمات دهی در کاظمین می گذرد هیچ کمبودی در زمینه دارو و تجهیزات و... نداریم.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری سلامت (طبنا) به نجف اشرف، مجیدرضا لطیفی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این درمانگاه از شش سال پیش و با همکاری بسیج جامعه پزشکی، ستاد عتبات عالیات، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی آغاز شده است، گفت: پزشکان و پرستاران ما هرساله با هزینه شخصی خود به صورت زمینی از بیرجند به کربلا آمده تا خدمت رسانی به زائران را انجام دهند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امسال با کمک هلال احمر، بسیج جامعه پزشکان و ستاد عتبات عالیات یک تیم ۱۲۵ نفره جهت خدمت رسانی اعزام و سپس ۱۸ نفر دیگر هم به این تیم اضافه شدند و داروها هم به صورت هوایی ارسال شد.

مسئول درمانگاه جمعیت هلال احمر در کاظمین با اشاره به اینکه خوشبختانه طی ۵ روزی که از شروع خدمات دهی در کاظمین می گذرد کمبودی در زمینه دارو و تجهیزات و... نداریم، افزود: طی این مدت بالغ بر ۱۲ هزار خدمت همچون ویزیت، نسخه، تزریقات، پانسمان و دندانپزشکی به زائران ارائه شده است.

لطیفی با بیان اینکه در تیم پزشکی اعزامی ۱۹ پزشک عمومی، ۲ متخصص، یک پزشک عفونی و متخصص طب اورژانس حضور دارند، گفت: به زودی یک متخصص قلب هم به تیم ما اضافه خواهد شد.

وی تأکید کرد: ما جزو تنها درمانگاه هایی هستیم که خدمات دندانپزشکی در قالب تسکین، ترمیم سطحی و کشیدن دندان را ارائه می دهیم.

این مسئول با اشاره به اینکه اربعین امسال مصادف با اوج گرما شده است، گفت: بعد از گرمازدگی‌، درد مفاصل و مشکلات گوارشی بیشترین دلیل مراجعات زائران به پایگاه های هلال احمر بوده، چند مورد انتقال به بیمارستان هم داشتیم که با همکاری نیروهای حشدالشعبی صورت گرفت.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha