۱۵۰۰ مگاوات برق صنایع و معادن تا سال آینده وارد مدار می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که با اقدامات انجام شده تاکنون ۶۰۰ مگاوات برق نیروگاهی افتتاح شده و پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات دیگر برق وارد مدار تولید و تامین برق صنایع معدنی تسهیل شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «محمدرضا موثقی نیا» امروز (دوشنبه) در حاشیه بازدید از غرفه ایمیدرو در نمایشگاه «روایت خدمت» که به مناسبت هفته دولت برگزار شده است، در جمع خبرنگاران افزود: مطابق توافق‌نامه ۱۰ هزار مگاواتی با وزارت نیرو، برپایه یک برنامه مشخص زمان بندی شده، این برق در صنایع بزرگ افتتاح خواهد شد.

رییس هیات عامل ایمیدرو بیان‌داشت: به احتمال زیاد تا سال آینده در همین ایام، در مجموع به تولید ۲ هزار مگاواتی برق در صنایع دست خواهیم یافت.

معاون وزیر صمت گفت: با توجه به محدودیت‌های حوزه انرژی و به‌ویژه تأمین برق در کشور، در دو سه سال گذشته برخی صنایع کشور با مشکل تأمین برق مواجه شدند؛ بر این اساس برخی تولیدات کاهش یافت که در صنایع بزرگ افت تولید به معنای کاهش بخشی از درآمد ارزی است.

وی ادامه‌داد: بنابراین در وزارت صمت دولت جدید به این موضوع فکر کردیم که صنایع بزرگ را تا حد امکان از شبکه برق سراسری مستقل کنیم.

موثقی‌نیا گفت: در حوزه آب نیز مشکلات عدیده‌ای در صنایع وجود دارد و چند پروژه بزرگ را برای تأمین آب در سطح کشور آغاز کرده‌ایم.

تا پایان امسال آب دریای عمان به زابل و زاهدان می‌رسد

وی خاطرنشان‌کرد: امروز آب از خلیج‌فارس به صنایع بزرگ چادرملو و گل‌گهر رسانده شده است و تا پایان امسال، آب از دریای عمان به زاهدان و زابل نیز می‌رسد. البته نقش ما در این موضوع بیشتر ملی است، زیرا درصد عمده آبی که به این دو شهر می‌رسد مصرف شرب خواهد داشت.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به خط دیگر انتقال آب، اضافه‌کرد: در نظر داریم تا ۱۰ ماه آینده آب را به پالایشگاه اصفهان، ذوب‌آهن اصفهان و همچنین فولاد مبارکه برسانیم و این طرح نیز جزو طرح‌های ملی است که بیشتر مصرف مردمی خواهد داشت.

موثقی‌نیا با تاکید بر نقش برجسته رسانه ها در معرفی ظرفیت ها و اقدامات انجام شده در حوزه معدن و صنایع معدنی، تصریح‌کرد: رسانه ها نقش موثری در معرفی این حوزه به مردم دارند.

وی از اصحاب رسانه خواست تا در اعلام برنامه ها، اقدامات و ظرفیت های این حوزه و پیشبرد اهداف، ما را هرچه بیشتر یاری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha