کد خبر: 203262
۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
شروع مجدد لیگ برتر، احتمالا در مهرماه

به احتمال فراوان مسابقات هفته پنجم لیگ برتر از اوایل مهرماه برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت(طبنا) کمیته مسابقات سازمان لیگ با یک تقویم فشرده در بحث بازی های بین المللی روبه رو شده و همین مساله کار سهیل مهدی و همکارانش رابرای اعلام برنامه لیگ برتر دشوارتر از قبل کرده است.

سازمان لیگ در اعلام قبلی خود برنامه مسابقات تا هفته چهارم را اعلام کرده و هنوز زمان برگزاری هفته پنجم مشخص نیست. این اتفاق در شرایطی رخ داده که فیفادی شهریور ماه را در پیش داریم و تیم ملی ایران قرار است در این تایم دو بازی دوستانه با بلغارستان و آنگولا داشته باشد.

از سوی دیگر بازی های دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا نیز اواخر شهریورماه با حضور سه نماینده ایران(پرسپولیس، سپاهان و نساجی) شروع می شود و همین مساله نیز در برنامه ریزی لیگ برتر تاثیرگذار است. به این رویدادهای بین المللی باید حضور تیم امید در رقابت های مقدماتی زیر ۲۳ سال آسیا را هم اضافه کرد.

در چنین شرایطی سازمان لیگ فوتبال مجبور است وقفه ای نسبتا طولانی در لیگ برتر ایجاد کند؛ با توجه به تعطیلی های رسمی در اواخر شهریورماه به خاطر ایام ۲۸ صفر و سوگواری شهادت امام رضا(ع) عملا امکان شروع مجدد لیگ برتر زودتر از ۲۹ یا ۳۰ شهریورماه وجود ندارد.

از طرف دیگر با توجه به اینکه مرحله اول دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا طی روزهای ۲۷ و ۲۸ شهریور برگزار می شود و سه تیم ایرانی درگیر آن هستند، این احتمال وجود دارد که هفته پنجم از روز ۲ یا ۳ مهرماه شروع شود.

در هر حال با توجه به اینکه برنامه دقیق هفته اول دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا اعلام شده، کمیته مسابقات سازمان لیگ در تلاش است تا طی یکی دو روز آینده برنامه هفته پنجم لیگ برتر را تدوین و اعلام کند.

اهالی فوتبال در انتظار برنامه جدید مسابقات داخلی هستند و باید دید در نهایت تیم ها چه زمانی کار خود را برای ادامه لیگ برتر از سر می گیرند. این در شرایطی است که با شروع لیگ برتر و احتمالا بعد از برگزاری دو هفته بار دیگر شاهد تعطیلی کوتاه مدت مسابقات باشیم تا تیم ملی در فیفادی مهرماه حضور پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha