کد خبر: 203165
۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲
هوای این مناطق خُنک می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و تگرگ در برخی استان‌ها و کاهش دمای ۴ تا ۸ درجه‌ای در نوارشمالی کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا) صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طی روز جمعه (۳ شهریور) در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شنبه (۴ شهریور) علاوه بر این مناطق در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش در روز شنبه و در استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی است.

وی افزود: یکشنبه (۵ شهریور) در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و آذربایجان شرقی بارش پراکنده رخ خواهد داد. روزهای جمعه تا یکشنبه کاهش ۴ تا ۸ درجه ای دما در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا روز دوشنبه(۶ شهریور) در جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق پراکنده و سه‌شنبه(۷شهریور) در شمال غرب و سواحل غربی کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان گفت: جمعه در شرق کشور، شنبه در شمال شرق، شرق، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و روز دوشنبه در جنوب غرب کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جمعه و شنبه دریای خزر مواج است.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۴ شهریور) کمی ابری و گاهی افزایش باد و از بعد از ظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ و روز یکشنبه ( ۵ شهریور)کمی ابری همراه با وزش باد و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۳ و ۴ شهریور) اهواز با دمای ۴۸ و ۴۷ درجه سانتیگراد گرمترین و طی امروز زنجان و همدان با دمای۱۳درجه سانتیگراد و فردا همدان با دمای ۱۱ خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha