AFC زمان و ورزشگاه‌ بازی‌های ایران در جام ملت‌های آسیا را اعلام کرد

با اعلام AFC برنامه دقیق تیم‌ها از جمله تیم ملی ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا مشخص شد.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت(طبنا)کمیته سازماندهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر تأیید کردند که بازی افتتاحیه و فینال قرار است در ورزشگاه لوسیل برگزار شود.

تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا با تیم‌های هنگ کنگ، فلسطین و امارات همگروه شده است و کارش را برای صعود از گروه از ماه دی شروع خواهد کرد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) و کمیته سازماندهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر تأیید کردند که بازی افتتاحیه و فینال قرار است در ورزشگاه لوسیل برگزار شود.

ورزشگاه نمادین لوسیل که اخیراً فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را میزبانی کرد، میزبان اولین بازی بین قطر (مدافع عنوان قهرمانی) و لبنان در گروه A خواهد بود که این دیدار ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران برگزار می‌شود.

استادیوم لوسیل با ظرفیت ۸۸ هزار نفر یکی از بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های تاریخ جام ملت‌های آسیا پس از ورزشگاه آزادی تهران خواهد بود که فینال جام ملت‌های ۱۹۷۶ بین ایران و کویت را میزبانی کرد که ۱۰۰ هزار نفر تماشاگر داشت. استادیوم گلورا در جاکارتا که میزبان هفت مسابقه در سال ۲۰۰۷ بود نیز با ۸۸ هزار نفر یکی دیگر از ورزشگاه‌های بزرگ در جام ملت‌های آسیا بوده است.

برنامه دقیق بازی‌های ایران در این دوره از رقابت ها به شرح زیر است:

ایران - فلسطین ۲۴ دی/ ورزشگاه شهر آموزش - ساعت ۲۱:۰۰ به وقت ایران

ایران - هنگ کنگ ۲۹ دی/ ورزشگاه خلیفه - ساعت ۲۱:۰۰ به وقت ایران

ایران - امارات ۳ بهمن/ ورزشگاه شهر آموزش - ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران

در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، ۲۴ کشور حضور دارند که از بین آنها ۱۶ تیم به مرحله یک هشتم نهایی صعود می‌کنند. در این دوره از رقابت‌ها برای تکمیل‌کردن ۱۶ تیم حاضر در مرحله یک‌هشتم نهایی، چهار تیم از بین برترین تیم‌های سوم هر گروه انتخاب می‌شوند

گروه‌بندی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر به شرح زیر است:

گروه A: قطر، چین، تاجیکستان، لبنان

گروه B: استرالیا، ازبکستان، سوریه، هند

گروه C: ایران، امارات، هنگ‌کنگ، فلسطین

گروه D: ژاپن، اندونزی، عراق، ویتنام

گروه E: کره‌جنوبی، مالزی‌، اردن‌، بحرین

گروه F: عربستان‌، تایلند، عمان، قرقیزستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha