ویروس HPV تنها عامل شناخته شده سرطان دهانه رحم است

متخصص زنان و زایمان گفت: زگیل‌های تناسلی توسط عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌شود، این ویروس تنها عامل شناخته شده سرطان دهانه رحم است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)ندا مقتدری‌اصفهانی اظهار کرد: زگیل تناسلی، توده‌های پوستی کوچک یا ضایعات گل کلمی است و توسط عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌شود، لازم است بدانیم این ویروس تنها عامل شناخته شده سرطان دهانه رحم است.

وی افزود: روش‌های متعددی برای از بین بردن ضایعات پوستی وجود دارد که با درمان مناسب و با افزایش ایمنی و تزریق واکسن ویروس بعد از مدت یکی تا دو سال در بدن ضعیف یا محو می‌شود، بنابراین افراد مبتلا این نگرانی که این بیماری بدون درمان است و به طور حتم منجر به سرطان می‌شود را نداشته باشند.

این متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: روش غربالگری این ویروس روی دهانه رحم با تست پاپ‌اسمیر است و در مردان روش معتبر برای تشخیص ناقلان این ویروس وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با استفاده از وسایل پیشگیری، احتمال ابتلاء به عفونت و بروز زگیل را می‌توان به حداقل رساند، خاطرنشان کرد: دریافت واکسن HPV برای دختران و پسران از سن ۱۲ سالگی روشی مهم برای محافظت از این آلودگی است، مردان تا ۲۶ سالگی و زنان تا ۴۵ سالگی از تزریق واکسن سود می‌برند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha