بیشتر کیست‌های تخمدان خوش‌خیم است

یک متخصص زنان و زایمان با اشاره به درمان کیست تخمدان با دارو گفت: بیشتر کیست‌های تخمدان از نوع خوش‌خیم است و به‌طور معمول این نوع کیست‌ها نیاز به درمان خاصی ندارد و در عرض چند هفته رفع می‌شود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا) درباره کیست‌های تخمدان اظهار کرد: درمان این کیست‌ها با توجه به سن، نوع و اندازه آن‌ها و علائم در نظر گرفته می‌شود و سپس نوع درمان با توجه به تشخیص متخصص زنان و زایمان مشخص می‌شود.

وی با اشاره به انجام آزمایش‌های دوره‌ای منظم در زمینه درمان کیست تخمدان افزود: در بسیاری از موارد صبر کردن و بررسی کیست‌ها در آزمایش‌های دوره‌ای ضروری است، به‌طور معمول در صورتی که فرد علائمی نداشته باشد و در نمای سونوگرافی کیست‌های کوچک و پر از مایع مشاهده می‌شود، پزشک توصیه می‌کند، فرد در فواصل زمانی سونوگرافی لگن انجام دهد تا متوجه شود اندازه کیست‌ها تغییر کرده است یا خیر، زیرا تغییر اندازه کیست‌ها موضوع بسیار مهمی است و باید بررسی شود.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به درمان کیست تخمدان با دارو گفت: بیشتر کیست‌های تخمدان خوش‌خیم است و این نوع کیست‌ها نیازی به درمان خاص نخواهد داشت و در عرض چند هفته رفع می‌شود.

وی اضافه کرد: در حقیقت کیست‌های تخمدان خوش‌خیم نیاز به درمان دارویی ندارند و تنها لازم است که هرچند وقت یک‌بار مورد بررسی قرار گیرند، از این‌رو پزشک برای جلوگیری از پیشرفت بیماری، داروهای ضدبارداری هورمونی تجویز می‌کند که در درمان آن تأثیر بسزایی خواهد داشت.

مقتدری‌اصفهانی خاطرنشان کرد: در صورتی که کیست‌های تخمدان شبیه به کیست‌های عملکردی نباشد و در حال رشد باشد و در دو تا سه سیکل قاعدگی سبب ایجاد درد و ناراحتی شود، احتمال دارد پزشک به منظور درمان، پس از بررسی‌های لازم، اقدام به جراحی کند.

منبع:ایمنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha