تمامی شبکه های برق استان زنجان پایدار است

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت:خوشبختانه تمامی شبکه های توزیع برق استان پایدار است و این پایداری جز با همراهی مشترکان برق دست‌یافتنی نیست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان،عادل کاظمی با اشاره به افزایش حدود ۷ درصدی مصرف برق کشور نسبت به سال گذشته اظهار کرد: با هر درجه افزایش دمای هوا ۱۷۰۰ مگاوات به تقاضای برق در سطح کشور افزوده می‌شود و این افزایش در برخی از ساعات موجب ایجاد ناترازی در تولید و توزیع برق می‌گردد.

وی با اشاره به ورود ظرفیت ۷ هزار مگاواتی نیروگاه‌های جدید به مدار در سطح کشور افزود: خوشبختانه در بخش تولید انرژی گام‌های بلند و موثری در سطح کشور برداشته شده است ولی گرمای شدید موجب شده نیروگاه‌های آبی برای حفظ منابع آبی کشور تولید برق را کاهش دهند.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، اظهار داشت: مدیریت مصرف انرژی در بخش‌های مختلف ساده‌ترین و سازنده‌ترین راهکار برای جبران این ناترازی است که خوشبختانه مشترکان برق استان و به خصوص مشترکان خانگی همکاری بسیار خوبی با صنعت برق داشته‌اند.

کاظمی خاطر نشان کرد:با تلاش همکاران صنعت برق و همراهی مردم شریف استان زنجان خوشبختانه شبکه توزیع برق استان پایدار است و این پایداری جز با همراهی مشترکان برق دست‌یافتنی نیست.

وی تصریح کرد:  امید است با توجه به ماندگاری هوای گرم در روزهای آینده مشترکان برق با مدیریت مصرف یاری رسان ما و هم‌میهنان عزیزمان در استان‌های گرمسیری باشند تا آن‌ها نیز تابستان گرم را بدون دغدغه سپری کنند.

این مسئول  با درخواست از مشترکان برای عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج‌بار گفت: ساعات اوج‌بار روزانه در استان زنجان از ساعت ۱۱تا ۱۷ و پیک‌مصرف شبانه ۱۹تا۲۳ است و مشترکان در این ساعات تا حد امکان از لوازم برقی پرمصرف مانند؛ ماشین لباس‌شویی، ماشین ظرف‌شویی، اتو، ماکروفر و... استفاده نکنند چراکه استفاده از این لوازم در ساعات اوج‌بار علاوه افزایش هزینه برق به دلیل نوسانات برق موجب آسیب رسیدن به لوازم برقی نیز می‌شود.

انتهای پیام/ نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha