آخرین وضعیت ارزیابی مدارک مجازی دانشگاه‌های خارج از کشور

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: مدارک دوره های مجازی دانشگاه های خارج از کشورهمچنان مورد تایید نیست و دانشجویان برای دوره کارشناسی حداقل باید ۲۴ ماه در دانشگاه خارج حضور داشته باشند.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)هاشم داداش پور درباره آخرین وضعیت اعتبار مدارک دوره های مجازی دانشگاه های خارج از کشور گفت: مدارک دوره های مجازی دانشگاه های خارج از کشورهمچنان مورد تایید نیست.

وی ادامه داد: زمانی که می‌گوییم یک دانشجو در دانشگاهی حضور پیدا کند یعنی یک حداقل زمانی را در آن کشور حضور داشته باشد. معمولاً این حضور برای دوره کارشناسی ۲۴ ماه است که در دوره کرونا به خاطر شرایط خاصی که بسیاری از کشورها با آن مواجه بودند و دانشجویان نتوانستند درآن کشور حضور پیدا کنند و به کشور بازگشتند، به ۱۴ ماه کاهش دادیم، ولی در شرایط عادی از همان قانون قبل پیروی می‌کنیم.

وی در مورد اینکه دانشجویان ایرانی یشتر در کدام از گروهای دانشگاهی الف. ب. ج. تحصیل می کنند افزود: متاسفانه دسته بندی نکرده ایم و نکته بسیار قابل تاملی است که بررسی کنیم ولی معمولاً دانشجویان نخبه ما حداقل آنهایی که من مدرک آنها را امضا می‌کنم از دانشگاه‌های رتبه الف پذیرش می‌گیرند.

رئیس سازمان امور دانشجویان یادآورشد: متاسفانه دانشجویانی هم داریم که از دانشگاه‌هایی پذیرش گرفته اند که در نظام رتبه بندی «ج» هم قرار ندارند. اینها دانشگاه‌هایی هستند که از نظر ما متوسط و از نظر کیفیت تحصیلی پایین هستند و بعدها دچار چالش می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha