لزوم تجهیز کلیه چاه های آب کشاورزی استان کرمان به کنتور

استاندار کرمان در کارگروه استانی سازگاری با کم آبی ضمن تاکید بر نصب کنتور بر کلیه چاه‌ های آب غیرمجاز استان گفت: در این راستا اقناع افکار عمومی و تبلیغات رسانه‌ ای ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ کارگروه استانی سازگاری با کم آبی به ریاست استاندار کرمان و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و سایر اعضا در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه بیشترین چاه‌ های آب غیر مجاز در جنوب استان قرار دارند، افزود: باید بر اساس سیاست‌ های منطقی و مناسب، نصب کنتورها در چاه‌ های غیرمجاز انجام شود.

وی پیشنهاد داد: تا درصدی از این صرفه‌ جویی آب به بخش صنعت و فرآوری‌ های جهاد کشاورزی اختصاص داده شود؛ تا شاهد اشتغالزایی بیشتری باشیم.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که باید جاذبه و انگیزه‌ لازم در مردم جهت مدیریت مصرف آب ایجاد شود، افزود: مهم‌ تر از کاهش مصرف آب، مدیریت این موضوع است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فداکار اظهار کرد: هم‌ افزایی واقع بینانه‌ ای میان دستگاه‌ های مربوطه جهت صرفه‌ جویی در مصرف آب باید انجام شود؛ تا به نتیجه مطلوب برسیم، از طرف دیگر اشتغال مسئله مهمی در استان است و توجه به حوزه صنعت بخشی از این دغدغه را تامین می‌ کند.

لزوم تجهیز کلیه چاه های آب کشاورزی استان کرمان به کنتور

وی با اشاره به اینکه جهت نصب کنتور در چاه‌ های غیرمجاز باید اقداماتی همچون تبلیغات گسترده از طریق صدا و سیما و فضای مجازی انجام شود، تصریح کرد: دستگاه‌ هایی که دارای چاه‌ های غیر مجاز هستند، باید نسبت به نصب کنتور اقدام کنند.

استاندار کرمان؛ خاطرنشان کرد: خاموشی چاه‌ های کشاورزی شمال استان نیز مدنظر است، اما در خصوص جزئیات آن شهریور ماه تصمیمات لازم اتخاذ می‌ شود.

علی رشیدی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ ای کرمان با اشاره به اینکه در سال جاری ۹۴ میلیمتر بارندگی داشته‌ ایم، افزود: تنها ۳۲ درصد ظرفیت سدهای استان پر شده و این در حالی است؛ که سال گذشته این آمار، ۴۸ درصد بوده است.

وی با بیان این مطلب که بیش از ۸ هزار چاه فاقد پروانه در استان وجود دارد، ابراز داشت: بیش از ۲۳ هزار حلقه چاه در استان داریم؛ که حدود ۶ هزار حلقه آنها کنتور نصب کرده‌ اند و به عبارت دیگر حدود ۷۴ درصد چاه‌ های استان فاقد کنتور هستند.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha