کد خبر: 201820
۴ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۹
شناسنامه‌ دار شدن برنج ایرانی، بزودی

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران از آغاز طرح شناسنامه دار شدن برنج ایرانی به زودی خبرداد و تاکید کرد: با اجرای این طرح ضمن رصد میزان تولید از آسیب‌هایی چون اختلاط جلوگیری خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا) مسیح کشاورز ضمن تأکید بر اهمیت شناسنامه‌دار شدن برنج ایرانی، اظهار داشت: با توجه به جایگاه و اهمیت برنج ایرانی در سبد تولیدات محصولات کشاورزی کشور و همچنین سهم آن در سبد مصرف خانوار به عنوان دومین محصول غذایی اساسی بعد از گندم، تا کنون در خصوص مدیریت آمار تولید، واردات و مصرف این محصول غفلت شده است. شناسنامه‌ دار شدن برنج ایرانی به‌زودی

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران افزود: مدیریت بازار برنج نیازمند در اختیار داشتن آمار و اطلاعات مدون و متقن از سه گزینه تولید، واردات و مصرف است که تا کنون تنها در حوزه واردات آن هم به دلیل ضوابط حاکم بر این حوزه در خصوص ثبت سفارش سامانه جامع تجارت و همچنین اظهار در گمرک، آمار و اطلاعات ثبت می‌شده است.

وی تاکید کرد: به دنبال تأسیس و فعالیت انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران که در دو حوزه واردات و تولید فعالیت می‌کند، از این پس می‌توان امیدوار بود هم‌افزایی میان فعالان این صنعت در بخش تولید و واردات ایجاد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha