۳۰ فیلم سینمایی در ایام تاسوعا و عاشورا از شبکه‌های سیما پخش می‌شود

همزمان با فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، آثار سینمایی مختلفی با محوریت قیام اباعبدالله الحسین (ع) و ۲ نسخه سینمایی از سریال «مختارنامه» از قاب شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنرخبرگزاری سلامت(طبنا) همزمان با فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، بیش از ۳۰ فیلم سینمایی با محوریت قیام اباعبدالله الحسین (علیه السلام) از قاب شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «راز عاشقی»، «روز واقعه»، «راه عاشقی»، «مُروا»، «کربلا جغرافیای یک تاریخ»، «صحرای کربلا»، «افق»، «خداحافظ رفیق»، «مهاجر»، «سوار در باران»، «روز شیطان»، «سفر داوود»، «آبی گاهی آسمان»، «موبی دیک»، «حصار ضد خرگوش»، «۲۳ نفر»، «ریش قرمز»، «معدن»، «پرواز در شب»، «پدران و پسران»، «مسیر سبز»، «فرار از زندان آلکاتراز»، «روز واقعه»، «عصر روز دهم»، «افسانه درخت»، «خاکستری»، «عاشورائیان ـ مسلم ابن عقیل (ع)»، «نقش و نقاش»، «دستان فرشته»، «من و زیبا»، «شب دهم»، «خدا نزدیک است»، «بیست و یک روز بعد»، «تنگه ابوقریب» و «به وقت شام» آثاری هستند که پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری از تلویزیون پخش می‌شود.

همچنین دو نسخه سینمایی از سریال مختارنامه به نام‌های «راز عاشقی» و «راه عاشقی» روزهای ۵ و ۶ مرداد مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی روی آنتن شبکه‌ یک سیما می‌رود.

شبکه یک سیما

فیلم سینمایی «راز عاشقی» به کارگردانی «داوود میرباقری»، پنجشنبه ۵ مرداد ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: ابن زیاد همه کسانی را که به مسلم بن عقیل در خانه‌هایشان پناه داده‌اند به زندان می‌اندازد. یاران و دوستداران حسین(ع) از جمله میثم تمار که نمی‌توانند در مقابل این حرکات او ساکت بمانند بر سر منبر رفته و پرده از خباثت‌های او برمی‌دارند. ابن زیاد این افراد را که بساط دسیسه‌های او را بهم می‌ریزند دستگیر کرده و شکنجه می‌دهد. میثم به زندان می‌افتد و در زندان با مختار ثقفی که در بند است دیدار کرده و به او می‌گوید که برای انجام کاری بزرگ برگزیده شده است و قرار است در آینده پسر ابن زیاد که حاکم کوفه است را بکشد.

فریبرز عرب نیا، امین زندگانی، نسرین مقانلو و رضا رویگری در این فیلم بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «روز واقعه» به کارگردانی «شهرام اسدی»، پنجشنبه ۵ مردادماه ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: عبدالله جوانی مسیحی است که تازه به اسلام روی آورده و دل در گرو عشق راحله دختر زید دارد. وی در جریان عروسی با راحله ندایی می‌شنود که او را به یاری فرا می‌خواند، عبدالله بیابان به بیابان، واحه به واحه به سمت کربلا می‌تازد و هنگام عصر عاشورا به آنجا می‌رسد و در آن زمان حقیقت را بر سر نیزه می‌بیند.

زنده یاد عزت اله انتظامی، علیرضا شجاع نوری، زنده یاد جمشید مشایخی، لادن مستوفی، زنده یاد محمد علی کشاورز، ژاله علو، زنده یاد حمیده خیرآیادی، عنایت بخشی، سیامک اطلسی، زنده یاد حسین محب اهری، زنده یاد حسین پناهی و حسن میرباقری در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «راه عاشقی» به کارگردانی «داوود میرباقری»، جمعه ۶ مرداد ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: مختار ثقفی با وساطت شوهر خواهرش عمربن سعد از زندان ابن زیاد خلاص می شود. او راهی مکه می شود تا با عبدالله بن زبیر که بر علیه یزید است و در مکه خود را خلیفه مسلمین اعلام کرده وارد مذاکره شود و سپاهی برای مقابله با یزید تدارک ببیند. در راه به چادر بادیه نشینی به نام دورهم وارد می‌شود. دورهم همسر شیرمردی به نام زهیر است که در ظهر عاشورا به شهادت رسیده است. دورهم به مختار می‌گوید که او منتقم شیعیان است و باید به خونخواهی حسین برخیزد تا قلب داغداران واقعه نینوا کمی آرام گیرد.

فریبرز عرب نیا، امین زندگانی، نسرین مقانلو و رضا رویگری در این فیلم بازی کرده‌اند.

شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «مُروا» به کارگردانی «کریم فائقیان»، پنجشنبه ۵ مرداد ماه ساعت ‌۷ صبح از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

داستان فیلم درباره عباس پسر جوانی است که در اسکله کارگری می کند اما همراه ۶۹ کارگر دیگر از کار اخراج می شود. پدرش که زمانی تعزیه گردان بوده در حال حاضر به دلیل بیماری قادر به تکلم یا حرکت نیست. عباس احترام زیادی برای او و مادرش قائل است و به پدرش رسیدگی زیادی می کند. اهالی محل در تلاشند که برای کرم یک روز مرخصی بگیرند تا نقش شمر را در تعزیه بازی کند و تعزیه مثل هر سال برگزار شود. اما این تلاش بی نتیجه است و نقش شمر بر زمین مانده است. عباس که علاقه زیادی به فیلم و نمایش دارد تصمیم می گیرد نقش شمر را به عهده بگیرد تا به این بهانه بتواند به فرانسه برود و دنیا را ببیند.

مادرش مخالف این نقش است و او را منع می کند و برای بازداشتن او از این کار تلاش هم می‌کند. عباس که برای رسیدن به هدفش مصمم است اولین تغییر شخصیتی خود را در مخالفت با مادرش نشان می دهد. او از این نقش استفاده های دیگری هم می کند و با گریم این شخصیت ، نقش شرخر را بازی می کند و مقداری پول به جیب می زند. کار بالا می‌گیرد و تعزیه گردان از دادن این نقش به او منصرف می‌شود و به رحمان دوست عباس مراجعه می‌کند و از او می‌خواهد با عباس حرف بزند. عباس کم کم به خود می‌آید.

شاهین بهرام نژاد و علی قربانی در فیلم تلویزیونی «مروا» بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به کارگردانی «داریوش یاری»، جمعه ۶ مردادماه ساعت ۰۱:۴۵ دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

این فیلم با روایت سید شهاب حسینی؛ مروری مستند گونه بر حرکت حماسی امام حسین (ع) از ابتدا تا پس از شهادت در روز عاشورا دارد و در فاز بعدی چگونگی عزاداری در فرهنگ‌های مختلف در جهان را در ماه محرم بررسی می‌کند.

انیمیشن سینمایی «صحرای کربلا» به کارگردانی «محمد یقضان»، جمعه ۶ مرداد ماه ساعت ۷ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در این انیمیشن خواهیم دید: به علت فتنه انگیزی های معاویه، حضرت علی (ع) مرکز خلافت را از مدینه به کوفه منتقل کرد و بعد از نصب خلافت توسط معاویه او شام را مرکز خلافت قرار داد. امام حسین (ع) به همراه امام حسن (ع) به مدینه بازگشتند. پس از شهادت امام حسن (ع) امام حسین (ع) جلسات وعظ بیشتری در حرم نبوی برگزار می کردند. از شام خبررسید که معاویه از دنیا رفته و ابن زیاد پس از مشورت با مروان بن حکم تصمیم گرفت قبل از این که مردم از موضوع مطلع شوند از امام حسین برای یزید بیعت بگیرد. امام حسین (ع) بیعت را نپذیرفتند و راهی سفر حج شدند. ابن زیاد حربه های زیادی به کار برد تا امام حسین (ع) را مجبور به بیعت کند، ولی نتوانست. در این میان تعدادی از بهترین یاران امام از جمله کمیل ابن زیاد، و هانی ابن عروه به شهادت رسیدند. امام حسین در پاسخ به درخواست مردم کوفه رهسپار آنجا شدند.

فیلم سینمایی «افق» به کارگردانی «رسول ملاقلی‌پور»، شنبه ۷ مردادماه ساعت ۰۱:۴۵ دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

داستان فیلم از این قرار است که، گروهی از غواصان بسیج و سپاه پاسداران برای انهدام سکوی الامیه تجهیز می شوند. رزمنده‌ای به نام نصرت به تنهایی به مأموریت شناسایی و عکس برداری از اسکله می‌رود. همرزم او احمد که می‌داند نصرت بیمار است به دنبال او روان می‌شود. آنها به محاصره دشمن در می‌آیند. احمد نصرت را فراری می‌دهد.

جهانبخش سلطانی، سیدجواد هاشمی، مهرزاد نوشیروانی، علی داروییان و حمید صالحین در فیلم سینمایی «افق» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه سه سیما

فیلم سینمایی «خداحافظ رفیق» به کارگردانی «بهزاد بهزادپور»، پنجشنبه ۵ مردادماه ساعت ۱۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

داستان فیلم درباره جانباز شیمیایی به نام مسلم است که همسرش او را ترک کرده، با دوستان شهیدش در بهشت زهرا قرار می‌گذارد. او به همراه دوستان شهیدش با موتور سیکلت از میدان‌ها مختلف تهران، مکان‌ها و دوستان مختلف از جمله جانباز قطع نخاعی به نام اصغر در بیمارستان، بازدید می‌کند و از اصغر می‌خواهند که زندگی مادی این جهان را رها ساخته و همراه آنان شود. او نیز می‌پذیرد و همراه آنان به بهشت زهرا بازمی‌گردد. به هنگام خداحافظی، مسلم که تنها مانده، گریه و زاری می‌کند و از شهیدان می‌خواهد که او را نیز با خود ببرند.

کاوه خداشناس، بابک نوری و مهسا پور غلامی در فیلم سینمایی «خداحافظ رفیق» بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «مهاجر» به کارگردانی «ابراهیم حاتمی‌کیا»، جمعه ۶ مردادماه ساعت ۱۰ به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

در این فیلم خواهید دید: هواپیماهای بدون سرنشین مهاجر که از روی زمین کنترل می‌شود جهت انجام عملیاتی شناسایی در پشت خطوط دشمن به کار گرفته می‌شوند. به‌دلیل برد محدود دستگاه کنترل، خلبانان در دو ایستگاه مقابل، رودرروی هم و در خطوط دشمن مستقر می‌شوند. خلبانی که به خطوط دشمن نفوذ کرده، در حالی که با دشمن درگیر می‌شود، با مهارت عملیات شناسایی را انجام می‌دهد و هواپیما را در هوا تحویل خلبان دوم می‌دهد.

علیرضا حاتمی، علیرضا حیدری و ابراهیم اصغرزاده در فیلم سینمایی «مهاجر» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه پنج سیما

فیلم تلویزیونی «سوار در باران» به کارگردانی «حسن جوان بخت»، پنجشنبه ۵ مردادماه ساعت ۹ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان آمده است: احمد پسربچه‌ای که از پا فلج است با مادرش گل خانم و برادرش کاس آقا در یکی از روستاهای گیلان زندگی می‌کند پدر احمد سال‌ها پیش هنگام اجرای نمایش بندبازی براثر سقوط جان باخته است. کاس آقا مصمم است با تمرین زیاد، هنر پدرش یعنی بندبازی را پی بگیرد و با پولی که به دست می‌آورد، هزینه درمان برادرش را فراهم کند؛ اما مادرش به واسطه خاطره مرگ شوهرش راضی به این کار نیست.کاس آقا می کوشد مخفیانه به تمرین بپردازد.

جمشید حسین نژاد، پژمان امینی، اعظم علی پور، فریبا لامعی و غزاله پورمحمد بازیگران این فیلم هستند.

فیلم تلویزیونی «روز شیطان» به کارگردانی «بهروز افخمی»، پنجشنبه ۵ مرداد ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

در این فیلم خواهیم دید: یکی از گروهک‌های سلطنت طلب در پاریس طرحی برای براندازی در دست اجرا دارد و از حمایت بعضی از صاحبان قدرت در آمریکا برخوردار است. مرحله اول این طرح وارد کردن تدریجی قطعات یک بمب اتمی کوچک است. مرحله دیگر جاسازی آن در داخل یک چمدان است تا یک هفته قبل از بازدید نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای از تأسیسات اتمی ایران، جنب استادیوم یکصدهزار نفری آزادی منفجر کرده و با این کار حکومت ایران را متهم به زیر پا گذاشتن قراردادهای کنترل سلاح‌های هسته‌ای کنند. قطعات بمب به وسیله یازده نفر به صورت جداگانه و تحت پوشش وسایل معمولی مسافرین وارد کشور می‌شود.

آتیلا پسیانی، علی دهکردی و عبدالرضا اکبری در فیلم سینمایی «روز شیطان» بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «سفر داوود» به کارگردانی «ابراهیم نعمتیان»، جمعه ۶ مردادماه ساعت ۹ از شبکه پنج پخش می‌شود.

این فیلم داستان زندگی یک پسر بچه به نام داوود است که با پدرش باقر و نامادریش که باردار است زندگی می‌کند. او یک روز با تفنگ بادی بچه‌های روستا یک شلیک می‌کند که به زیر چشم یکی از بچه‌ها می‌خورد. داوود که ترسیده و از عکس‌العمل تند پدرش هم می‌ترسد از روستا فرار کرده و با ماشین به شهر می‌رود و با عکسی که از مادرش دارد به دنبال یافتن اوست و گیر فردی به نام حمید می‌افتد که از بچه‌های بی سرپرست سو استفاده می‌کند و آن‌ها را سر چهار راه‌ها به کار می‌گمارد. داوود هم مدتی برای او کار می‌کند و «حمید» از او می‌خواهد که یک پیر مرد را با چوب بزند تا پول‌هایش را بردارند.

ابوالفضل قدیمی، حمید ابراهیمی، فهیمه مؤمنی و بهاره سعیدی در فیلم تلویزیونی «سفر داوود» بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «آبی گاهی آسمان» به کارگردانی «پرند زاهدی»، جمعه ۶ مردادماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش می‌شود.

در این فیلم خواهیم دید: آقای ادیب که یک فرد ثروتمند است فوت کرده و پسرش کامیاب پس از بیست سال به ایران بازگشته است. در مراسم آقای ادیب مشخص می‌شود که او پس از مرگ همسرش مدت ده سال بوده که با زنی به نام مهربان ازدواج کرده و از او یک دختر به نام ماهک دارد. کامیاب از ارث پدرش درخواست باغ انار را می‌کند ولی مشخص می‌شود که این باغ را پدرشان به نام مهربان کرده است. کامیاب می‌خواهد این باغ را از او بخرد ولی مهربان موافقت نمی‌کند، پسر کوچک آقای ادیب کیوان با مهربان بد رفتار می‌کند.

نسرین مقانلو، زنده یاد عسل بدیعی، نیما رئیسی، سیروس ابراهیم‌زاده و مهدی سلوکی در فیلم تلویزیونی «آبی گاهی آسمان» بازی کرده‌اند.

شبکه نمایش

فیلم سینمایی «موبی دیک» به کارگردانی «جان هیوستون»، پنجشنبه ۵ مردادماه ساعت ۱ بامداد از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی گرگوری پک، لئو گن و ریچارد بازهارت آمده است: یک شکارچی نهنگ به نام ناخدا اهب شکست خورده و معیوب (یک پا از دست داده) در پی اجرای تصمیم صید نهنگی سفید (موبی دیک) است که پای او را قطع کرده، و از این رو اقیانوس‌ها را در می‌نوردد. موبی دیک رقیب و دشمن او است. اهب مصمم و استوار، کمر به نابودی رباینده قسمتی از وجودش، بسته است. او به شکلی با کل طبیعت اعلام جنگ داده است.

فیلم سینمایی «حصار ضد خرگوش» به کارگردانی «فلیپ نویس»، پنج شنبه ۵ مرداد ماه ساعت ۱۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

این فیلم با بازی اورلین سامپی، نیاناساسفوری، کنتربرانا، جیسون کلارک و دیوید گالپیلیل؛ درباره مهاجران سفیدپوست است که در استرالیا پس از به دست گرفتن قدرت سیاسی از یک طرف با کشیدن حصار در استرالیای غربی، دو قسمت از خاک این سرزمین را جدا می کنند. از سوی دیگر با جداکردن کودکان دورگه از خانواده هایشان، سعی در نابودی سیاهپوستان بومی دارند. سه دختر به نام‌های ماری، گریس و دیزی که خانواده‌هایشان ربوده شده‌اند از اردوگاه سفیدپوستان می‌گذرند و سفری طولانی را در حاشیه حصار ضد خرگوش شروع می کنند تا به سرزمین اجدادشان برسند.

فیلم سینمایی «۲۳ نفر» به کارگردانی «مهدی جعفری»، پنج شنبه ۵ مرداد ماه ساعت ۱۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

داستان «۲۳ نفر» مربوط به دوران دفاع مقدس و زمان آزادسازی خرمشهر می باشد. در آن زمان پیر و جوان برای دفاع به جنگ می رفتند، در اردیبهشت سال ۶۱ ، ۲۳ نفر از نوجوانان ایرانی اسیر نیروهای بعث عراق شدند، آنها را به استخفارات عراق بردند و برای نشان دادن این که ایران نوجوانان را به اجبار به جنگ می‌فرستد، آنها را نمایشگر دوربین‌ها و خبرگزاری‌های جهانی کردند. در این میان فردی به نام صالح که تاجری ایرانی بود و توسط رژیم بعث اسیر شده بود، به خاطر توانایی در عربی صحبت کردن، مترجم رژیم بعث شده بود و ارتباطی بود بین اسرا و بعثی ها... بعد از جنگ و آزادی اسرا ابتدا نیروهای اطلاعاتی ایرانی به او شک کردند.

مجید پتکی، سعید آلبوعبادی، رضا نوری، عبدالحلیم تقلبی، مالک محمدآبادی، حسین پوریده و محمد رشنو در فیلم سینمایی «۲۳ نفر» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «ریش قرمز» به کارگردانی «آکیرا کوروساوا»، پنجشنبه ۵ مرداد ماه ساعت ۱۵ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

خلاصه داستان فیلم با بازی توشیرو میفونه، یوزو کایاما، تسوتومو یامازاکی، ریکو دن، میوکی کووانو و کیوکو کاگاوا؛ در مورد دکتری به نام نوبورو یاسوموتو است که پس از اخذ مدرک پزشکی، مشتاق خدمت به مشتریان ثروتمند و کسب درآمد بیشتر است. با این حال، وقتی او را برای کار در یک بیمارستان کوچک به یک روستای دورافتاده می‌فرستند، ناامید شده.

فیلم سینمایی «معدن» به کارگردانی «آلکسی سالمینپرا»، پنجشنبه ۵ مرداد ماه ساعت ۱۷ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی جوناسس سارتامو، جانی والانین و پیتر فرانزین خواهیم دید: مرد جوانی با استخدام در وزارت محیط زیست فلاند به عنوان نماینده ویژه وزارتخانه در جهت تحقیق و گزارش از محیط زیست برای وضعیت کارخانه انتخاب می‌شود.

فیلم سینمایی «پرواز در شب» به کارگردانی «زنده یاد رسول ملاقلی پور»، پنجشنبه ۵ مرداد ماه ساعت ۱۹ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم خواهیم دید: یک گردان نیروهای ایران در محاصره قرار می‌گیرد و ارتباط آن با قرارگاه مرکزی قطع می‌شود چهار نفر از رزمندگان گردان انتخاب می‌شوند تا برای درخواست کمک خود را به قرارگاه برسانند از آن میان سه تن کشته می‌شوند و یکی خود را به قرارگاه می‌رساند. فرمانده گردان نیز برای تهیه آب آشامیدنی سربازان زخمی، محاصره دشمن را می‌شکند، اما کشته می‌شود. قوای کمکی سر می‌رسد.

زنده یاد فرج‌الله سلحشور، علی یعقوب‌زاده، تاجبخش فنائیان، جعفر دهقان، مصطفی لاجوردی، کامران نوروز، اکبر نیکرو و سید جواد هاشمی در فیلم سینمایی «پرواز در شب» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «پدران و پسران» به کارگردانی «هیروکازو کوریدا»، پنجشنبه ۵ مردادماه ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم با بازی ماساهارو فوکویاما و ماچیکو اونو آمده است: با اعتراف پرستاری در بیمارستان زنان و زایمان دو خانواده ژاپنی متوجه می‌شوند که پسر بچه‌های ۷ ساله‌شان در بیمارستان و در بدو تولد بر اثر اشتباه پرستار بخش با هم تعویض شده‌اند. بیمارستان پس از عذرخواهی از دو خانواده از آنها می‌خواهد که فرزندان حقیقی خود را پس بگیرند. یکی از این دو خانواده مرفه و دیگری معمولی است. پدر ثروتمند رابطه احساسی خوبی با فرزندش ندارد ولی همه امکانات زندگی را برای فرزندش مهیا کرده است. پدر معمولی رابطه عاطفی بسیار مطلوبی با فرزندش دارد، ولی قادر به تأمین همه امکانات برای فرزندش نیست. وقتی جای دو پسر بچه با هم عوض می‌شود هم پدران و هم پسران در معادله جدید از روابط قرار می‌گیرند.

فیلم سینمایی «مسیر سبز» به کارگردانی «فرانک دارابونت»، پنجشنبه ۵ مردادماه ساعت ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی تام هنکس و مایکل کلارک دانکن آمده است: یک سیاهپوست درشت اندام و خوش قلب به نام جان کافی به جرم قتل دو دختر نوجوان به زندان می افتد و در انتظار مرگ است. زندانبان ها بعد از مدتی متوجه می شوند او بی گناه است و در اصل می خواسته آن دو دختر را نجات دهد. قاتل اصلی این دخترها به جرم دیگری در زندان است. جان با توانایی ماورایی که دارد با گرفتن دست قاتل از ماجرا با خبر می شود اما او و زندانبان ها هیچ مدرکی برای اثبات بی گناهی جان ندارند.

فیلم سینمایی «فرار از زندان آلکاتراز» به کارگردانی «دونالد سیگال»، جمعه ۶ مرداد ماه ساعت ۱ بامداد از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی کلینت استوود آمده است: فرانک لی موریس که از چندین زندان فرار کرده است به آلکاتراز منتقل می‌شود. او از همان ابتدا مورد خشم یکی اززندانیان قرارمی‌گیرد و زد و خوردهای متوالی بین آنها، رئیس زندان را نسبت به او حساس می‌کند.

فیلم سینمایی «روز واقعه» به کارگردانی «شهرام اسدی»، جمعه ۶ مرداد ماه ساعت ۱۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: عبدالله جوانی مسیحی است که تازه به اسلام روی آورده و دل در گرو عشق راحله دختر زید دارد. وی در جریان عروسی با راحله ندایی می‌شنود که او را به یاری فرا می‌خواند، عبدالله بیابان به بیابان، واحه به واحه به سمت کربلا می‌تازد و هنگام عصر عاشورا به آنجا می‌رسد و در آن زمان حقیقت را بر سر نیزه می‌بیند.

زنده یاد عزت اله انتظامی، علیرضا شجاع نوری، زنده یاد جمشید مشایخی، لادن مستوفی، زنده یاد محمدعلی کشاورز، ژاله علو، زنده یاد حمیده خیرآیادی، عنایت بخشی، سیامک اطلسی، زنده یاد حسین محب اهری، زنده یاد حسین پناهی و حسن میرباقری در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «عصر روز دهم» به کارگردانی «مجتبی راعی»، جمعه ۶ مردادماه ساعت ۱۹ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

داستان فیلم درباره خانم دکتری است که به عراق سفر می‌کند تا خواهرش را که در زمان جنگ ایران و عراق به دست یک عراقی به‌نام محسن محمود افتاده، پیدا کند. الزام این جستجو به حال مادر او باز می‌گردد که رو به مرگ است و می‌خواهد دختر گم‌کرده‌اش را ببیند و حالا که صدام سقوط کرده بهترین زمان برای شروع این جستجوست. او مرد عراقی و خواهرش را می‌یابد.

هانیه توسلی و احمد مهران‌فر در فیلم سینمایی «عصر روز دهم» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «افسانه درخت» به کارگردانی «جی. آ. بایونا»، جمعه ۶ مرداد ماه ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی لوئیس مک داگلاس، سیگورنی ویور و فیلیسیتی جونز خواهیم دید: مادر کانر سرطان دارد. او مدت‌ها است که کابوس از دست دادن مادرش را دارد ولی با این قضیه کنار نیامده است و باعث رفتار نامناسب او شده است. او در خیال خود درختی را می‌بیند و درخت برای او داستان‌هایی را نقل می‌کند و در نهایت کانر با از دست دادن مادرش کنار می‌آید.

فیلم سینمایی «خاکستری» به کارگردانی «جو کارنهان»، جمعه ۶ مرداد ماه ساعت ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

داستان فیلم با بازی نیام نیسون، درموت مالرونی و فرانک گریلو؛ درباره عده ای از مهندسان کاربلد است که برای تعمیر یک دکل بزرگ نفتی با هواپیما عازم آلاسکا می‌شوند، ولی ناگهان هواپیما سقوط می‌کند و آنها در دل برف و سرما مدفون می‌شوند.

شبکه کودک

انیمیشن سینمایی «عاشورائیان ـ مسلم ابن عقیل (ع)» به کارگردانی «ناهید صمدی‌امین»، پنجشنبه ۵ مردادماه ساعت ۱۴ از شبکـه کودک پخش خواهد شد.

در این انیمیشن خواهید دید: مسلم بن عقیل، پسر عمو و نماینده‌ امام حسین علیه‌السلام، بنا به دعوت مردم کوفه از امام حسین علیه‌السلام، به این شهر عزیمت می‌کند تا از مردم این شهر بیعت بگیرد. حامیان خلیفه، یزید را از ناتوانی نعمان، حاکم کوفه، مطلع کرده و یزید، عبیدالله بن زیاد را به این شهر می‌فرستد. مردم کوفه به تصور اینکه او امام حسین علیه‌السلام است از او استقبال می‌کنند. عبیدالله، بیعت‌کنندگان امام حسین علیه‌السلام را تهدید کرده و به دیدن یکی از ایشان به‌نام هانی می‌رود. به مسلم، که در خانه هانی به سر می‌برد، پیشنهاد می‌شود عبیدالله را بکشد ولی او حرمت مهمان را نگاه داشته و دست بر شمشیر نمی‌برد.

فیلم تلویزیونی «نقش و نقاش» به کارگردانی «مهدی جعفری»، جمعه ۶ مردادماه ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: پسربچه ای به نام حبیب وقتی که پدرش می خواهد تعزیه خوانی راه بیندازد و یک پرده نقاشی سفارش داده وقتی با نقاش پرده صحبت می کند تصمیم می گیرد کاری کند که شمر نتواند امام حسین (ع) را بکشد و سر تعزیه خوان بلاهایی زیادی می آورند که نتواند در تعزیه شرکت کند در نهایت معلم جوان مدرسه نقش شمر را بازی می‌کند.

محمود عزیزی، پرویز فلاحی پور و آتش تقی پور در فیلم تلویزیونی «نقش و نقاش» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه امید

فیلم تلویزیونی «دستان فرشته» به کارگردانی «محسن مختاری»، پنجشنبه ۵ مردادماه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهیم دید: دختر بچه‌ای به نام فاطمه دچار تومور مغزی است و لازم است خیلی سریع عمل جراحی شود. از آنجا که خانواده او توان مالی ندارند درصدد فراهم کردن هزینه جراحی می شوند. ولی با مشکلاتی مواجه خواهند شد. از طرفی فاطمه می‌خواهد در درمان هزینه‌ها کمک کند و نقاشی می‌کشد و جهت فروش به پارک می برد. دوستان کلاس قرآن او هم تا از موضوع مطلع شده دست به کار می‌شوند. مشک قدیمی به ارث دست پدر فاطمه است که هرسال برای محرم و صفر در هییت ها سقایی می کند و فاطمه نیز چند سالی است با او می رود. مشک بسیارگران قیمت است و شوهرخاله فاطمه سال‌ها است دنبال مشک است.

مهران رجبی، الهام باقری، رها زارعی، مجید جلیل پیران، محدثه سادات موسوی، نادر روشنی، درسا طهماسبی، کیمیا امانی، رها اعتمادی، فاطمه سپاهی، پرهام‌زارعی، آیناز دوستی، ارسلان جلیل شش بهره، مهسا سادات موسوی، آتنا ترکیان و آرام نیکبخت در فیلم تلویزیونی «دستان فرشته» بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «من و زیبا» به کارگردانی «فریدون حسن پور»، جمعه ۶ مردادماه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش خواهد شد.

این فیلم داستان زندگی موسی است. او در شبی سرد و بارانی قبل از آنکه به خانه برسد. راحله، همسرش بر اثر درد زایمان جان می‌سپارد. موسی در تمام عمر فکر می‌کند که باعث مرگ راحله شده است. او تمام وجود و عشق خود را پای جعفر، تنها یادگار راحله می‌ریزد.

پرویز پرستویی، سیدشهاب حسینی و حدیث میرامینی در فیلم سینمایی «من و زیبا» ایفای نقش کرده اند.

شبکه افق

فیلم سینمایی «شب دهم» به کارگردانی «جمال شورجه»، جمعه ۶ مردادماه ساعت ۱۷ از شبکه افق پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهیم دید: عزیز سحرخیز، در شب دهم ماه محرم پس از درگیری خیابانی عزاداران با مأموران ارتش، که برای حمایت از چند آمریکایی مست به خیابان آمده اند، از مهلکه می گریزد و همسرش را تنها رها می کند. او تا سال ها بعد از حرکت خود احساس پشیمانی و حقارت می‌کند و موفق نمی‌شود فرزندش را، که شانزده ساله شده، از زیر تأثیر برادر همسرش، نایب که عزاداران شب دهم ماه محرم را رهبری می‌کرده، خارج کند. پسر او به جبهه جنگ می‌رود و عزیز به دنبال پسر روانه جبهه جنگ می‌شود.

جهانبخش سلطانی، ملیحه نیکجومند، ولی شیراندامی و نسرین خدادوست مقدم در فیلم سینمایی «شب دهم» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه سلامت (زیرنویس ویژه ناشنوایان)

فیلم سینمایی «خدا نزدیک است» به کارگردانی «علی وزیریان»، پنجشنبه ۵ مردادماه ساعت ۱۱ با زیرنویس ویژه ناشنوایان از شبکه سلامت پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: رضا با موتور مسافرکشی می‌کند. او در نگاه اهالی، شیرین‌عقل است! لیکن در باطن جوانی با عاطفه و مهربان و برخوردار از سلامت کامل ذهنی است. در نزدیکی محل زندگی رضا، روستای کوچکی است که بخشی از جاده آن در مسیر سیل ویران شده است. اهالی برای تردد به آنجا ناچارند با موتورهای مسافرکش و از راه جنگلی عبور کنند. در همین ایام؛ لیلا معلم جدید روستا از راه می‌رسد و برای رفتن به مدرسه ناچار می‌شود با موتور سفر کند.

بابک حمیدیان و الناز شاکردوست در فیلم سینمایی «خدا نزدیک است» بازی کرده اند.

فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» به کارگردانی «سیدمحمدرضا خردمندان»، جمعه ۶ مردادماه ساعت ۱۱ با زیرنویس ویژه ناشنوایان از شبکه سلامت پخش می شود.

این فیلم داستان پسری نوجوان به نام مرتضی است که بعد از فوت پدرش همراه مادر بیمار و برادر کوچکش زندگی می کند. مادر مرتضی از راه شستن و اتو کردن لباس های مردم امرار معاش می کند و درگیر بیماری سختی است. مرتضی آرزو دارد فیلمساز شود و قصه ای هم برای این کار دارد اما روزی که برای اجاره دوربین از مادرش پول گرفته، برای گرفتن داروی مادرش به داروخانه هم می رود و می فهمد مادرش داروی گران قیمتی دارد که اگر آن را استفاده نکند، فلج خواهد شد. مرتضی ابتدا فیلمنامه اش را می فروشد و سپس راه های مختلفی همچون بازی کامپیوتری و .. برای کسب پول امتحان می‌کند.

ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق، سینا رازانی، جلال فاطمی، مهدی قربانی و علیرضا استادی در فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» به هنرمندی پرداخته‌اند.

شبکه فراتر (۴k)

فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» به کارگردانی «بهرام توکلی»، چهارشنبه ۵ مرداد ماه ساعت ۲۲ از شبکه فراتر پخش خواهد شد.

این فیلم روایتی است از دفاع گردان عمار یاسر لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در برابر لشکرکشی رژیم بعث برای عبور از تنگه راهبردی ابوقُرَیب و حمله به فَکّه و شرهانی در روزهای پایانیِ جنگ. عراقی‌ها باید از سد یک پایگاه که شکل تنگه است عبور کنند.

جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ، امیر جدیدی، زنده یاد علی سلیمانی و مهدی پاکدل در فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی «ابراهیم حاتمی کیا»، پنجشنبه ۵ مردادماه ساعت ۲۲ از شبکه فراتر پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهید دید: یونس و علی، پدر و پسر خلبانی هستند که مأموریت ویژه آن‌ها به پرواز درآوردن یک هواپیمای ایلوشین در تَدمُر به سمت دمشق است. آن‌ها باید مردم تحت ظلم داعش را به وسیله این پرواز نجات دهند اما در این راه مشکلات زیادی در انتظار آنها است.

بابک حمیدیان، هادی حجازی‌فر، پیر داغر، خالد السید، رامی عطاالله، الیث المفتی و ژاله کاظمی در فیلم سینمایی «به وقت شام» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «روز واقعه» به کارگردانی «شهرام اسدی»، جمعه ۶ مردادماه ساعت ۲۲ از شبکه فراتر پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: عبدالله جوانی مسیحی است که تازه به اسلام روی آورده و دل در گرو عشق راحله دختر زید دارد. وی در جریان عروسی با راحله ندایی می‌شنود که او را به یاری فرا می‌خواند، عبدالله بیابان به بیابان، واحه به واحه به سمت کربلا می‌تازد و هنگام عصر عاشورا به آنجا می‌رسد و در آن زمان حقیقت را بر سر نیزه می‌بیند.

زنده یاد عزت‌الله انتظامی، علیرضا شجاع نوری، زنده یاد جمشید مشایخی، لادن مستوفی، زنده یاد محمد علی کشاورز، ژاله علو، زنده یاد حمیده خیرآیادی، عنایت بخشی، سیامک اطلسی، زنده یاد حسین محب اهری، زنده یاد حسین پناهی و حسن میرباقری در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

پایان پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha