امکان ثبت‌نام زائران اربعین و دریافت مجوز خروج از کشور؛ تنها از طریق «سامانه سماح»

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا گفت: ثبت نام زائران برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی و دریافت مجوز خروج از کشور صرفا از طریق سامانه سماح مجاز است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)،سرهنگ رامین پاشایی ضمن تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و برای حضور و شرکت زائران در راهپیمایی اربعین، تنها سامانه رسمی و مورد اعتماد ثبت نام و دریافت مجوز خروج از کشور و انجام امورات قانونی سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir است.

این مقام مسئول ادامه داد: به تمام هموطنان توصیه می شود صرفا به این سامانه جهت ثبت نام در راهپیمایی اربعین حسینی مراجعه کنند و از مراجعه به سایر سامانه های غیر رسمی اکیدا خودداری کنند.

وی بیان داشت: بر اساس تجربیات ادوار گذشته، رصد و ارجاع پرونده‌های قضائی و همچنین پایش فضای مجازی مشخص شده است که یکی از ترفندهای مجرمان سایبری سوء استفاده از این شرایط در کشور بوده و با "طراحی سایت ها و صفحات جعلی و انجام تبلیغات دروغین با عنوان واگذاری خارج از نوبت مجوز خروج از کشور" اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا با اشاره به اینکه از دیگر شگردهای کلاهبرداران سایبری در این ایام پیش فروش بلیط هواپیما، اتوبوس و رزرو هتل‌ها و اماکن اقامتی است، عنوان کرد: لازم است هوشیاری لازم جهت پیشگیری از اقدامات کلاهبردارانه این افراد که مترصد ارتکاب جرم هستند از سوی مسافران مدنظر قرار گیرد.

سرهنگ پاشایی گفت: در تقویم مأموریتی پلیس فتا، طرح عملیاتی رصد و شناسایی تحرکات مجرمان سایبری در حوزه «سفر زیارتی پیاده روی اربعین حسینی» پیش بینی شده است و هم‌اکنون۵۰ کارگروه ویژه عملیاتی در تمام نقاط کشور رصد و پایش فضای مجازی مرتبط با این موضوع را در دستور کار خود دارند و به محض رویت موارد مجرمانه و خلاف واقع شناسایی و برخورد با مجرمان سایبری قطعی خواهد بود.

بر اساس گزارش سایت پلیس، این مقام سایبری از عموم مردم خواست که صرفا به سامانه اعلامی از سوی سازمان حج و زیارت که از سوی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر اطلاع رسانی شده، مراجعه کنند و در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha